A diákok szerda délután, az iskola laborjában gyűltek össze és kapták meg tanáruktól az első végrehajtandó feladatot.
– Mindig is nagyon érdeklődtem a biológia iránt, ezzel szeretnék foglalkozni a jövőben, ilyen szakirányultság felé szeretnék majd menni. Terveim szerint gyógytornásznak szeretnék továbbtanulni. Remélem, hogy a tizenkét órás biológia óra által még jobban kitisztul a jövőképem – osztotta meg a behir.hú-val Bicski Zsófia.
Az első feladványban a tanulóknak a város környezeti értékeit kellett felkutatniuk, a második feladat pedig az egészséges életmódra helyezte a hangsúlyt.
– A harmadik feladat a tananyagokhoz kapcsolódó laboratóriumi gyakorlatok elvégzése volt, hiszen az itt lévő diákok egy kivétellel alaptanterv szerint tanulják a biológiát, így ilyen módon gyakorlati jellegű feladataik a napi munka során nincsenek. Ezzel egy kicsit kiegészítettük a napi elméleti tananyagot – hangsúlyozta Boros Mihály biológia tanár.
A 12 órás tanóra fő gondolata a fenntarthatóság volt, amelyhez kapcsolódóan többek között adatelemzés és egyéni véleményalkotás szerepelt a feladatok között.
– Hatalmas rekordkísérletre vállalkoztunk. Úgy gondoljuk, hogy a természettudományos tantárgyak iránti érdeklődést a tanórán kívüli tevékenységgel erősíteni tudjuk, hiszen ennek a programnak a középpontjában ezen tantárgyak álltak. Az esemény mentén a fenntartható fejlődésről esett szó és diákjaink a körülöttünk lévő világot is a felfedezhették – fogalmazott Zámori Ida igazgató, hozzátéve: az intézmény célja, hogy diákjaik környezettudatos, felelősségteljes felnőtté váljanak. Mint mondta, az Erkel gimnázium maga is tesz a fenntarthatóságért, hiszen az épületen belül szelektíven gyűjti a hulladékot.