Szeptembertől elkezdődhet az M44-es középső - Tiszakürt és Kondoros közötti – szakaszának kivitelezése – jelentette be Gajda Róbert kormánymegbízott. A 61,4 kilométeres, kétszer két sávos osztott pályás gyorsúton a megengedett legnagyobb sebesség 110 km/óra lesz. Az új út megépítésével a környéken élők egy régi vágya teljesül majd.
– Szarvasi lakos vagyok. Az édesanyámék a főutcán laknak. Képtelenség egyáltalán ott élni, amiatt a zaj miatt, ami átmegy ott forgalom – árulta el Medgyesiné Hajdú Edit, akit a 44-es főút egyik parkolójában kérdeztünk meg.
– Ez a 44-es egy katasztrófa, amilyen állapotok itt uralkodnak. Az útminőség az nagyon-nagyon rossz és igazából sok helyen balesetveszélyes is, ahogy dobálja az autót – mondta híradónk kérdésére Farkas Attila kamionsofőr.
Már az autósok is nagyon várják, hogy elkészüljön az M44-es gyorsút. Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter még pénteken, Gyulán azt mondta: néhány héten belül megszületik a végső döntés a Békéscsabát Kecskeméttel összekötő négysávos autóútról.
Az M44-es út építését három szakaszra bontják. I. Kecskemét -. Nagykőrös – Tiszakürt. II. Tiszakürt – Kondoros. III. Kondoros – Békéscsaba – országhatár szakasza. A középső, Tiszakürt – Kondoros közötti, 61,4 kilométeres, kétszer két sávos osztott pályás gyorsút építésének előkészítése az utolsó szakaszába érkezett – jelentette be hétfőn Gajda Róbert, kormánymegbízott: a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. összeállította azt a dokumentációt, ami alapján a kivitelezés közbeszerzése elindulhat. A Közbeszerzési Ellenőrzési Főosztály számára ezt a dokumentációt átadta. Ez az utolsó lépcső az előkészítésnél. Gajda Róbert hozzátette: akár már szeptembertől elkezdődhetnek a munkálatok, a projekt költsége 120 milliárd forint lesz, aminek egy részét hitelből finanszírozzák.
– Az Európai Beruházási Banktól fél milliárd euró összegű hitelt vesz fel a kormány, ami nem csak az M44-es megépítését fedezi, hanem az M8-ét is, illetve több olyan szakasz megépítését, ami autópálya szakasz már elkészült a korábbi időszakban, de nem ér el a határig – mondta el Dankó Béla országgyűlési képviselő, Békés megyei útügyi biztos.
A 102-es kilométerkőnél megtartott tájékoztató apropóját pedig az adta, hogy a Kondorost elkerülő szakasz ezen a helyen tér vissza a 44-es útra – fejtette ki Vantara Gyula, országgyűlési képviselő, Békés megyei fejlesztési biztos.
Az M44-es gyorsútként üzemel majd, melyen a legnagyobb megengedett sebesség 110 km/óra lesz. A szakemberek azt mondják: ha elkészül a teljes útszakasz, a főváros gyorsabban elérhető lesz, így a beruházás hozzájárulhat a térség gazdasági felzárkózásához is.