A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) az idősebb generáció internethasználatának segítése érdekében indít országos kampányt. A téma kapcsán Vári Péter, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság főigazgató-helyettese beszélt a Kossuth Rádió Jó reggelt, Magyarország! című műsorában.
Az NMHH korábbi kutatásaiból kiderült, hogy az idősebb nők 82 százalékának, míg a férfiak 78 százalékának van mobiltelefonja, viszont közülük a nők mindössze 12, a férfiak 14 százaléka képes egyedül elboldogulni az internet világában.
A Netre fel! kampány abban nyújt segítséget, hogy az idősebb generáció is biztonságosa tudja az internetes szolgáltatásokat igénybe venni. A programmal azoknak az érdeklődését is szeretnék felkelteni, akik eddig nem voltak részesei az „internetes társadalomnak”.
A nagyszülőkön kívül máshoz is szól a kampány, ugyanis a kutatásból kiderült az is, kitől kérnek legszívesebben segítséget a nagymamák, illetve nagypapák, ha telefonjaikról van szó.
– Azt mutatják a felmérések, hogy a gyerekektől és unokáktól szívesen fogadnak el tanácsokat, segítséget – mondta Vári Péter.
Azokhoz a fiatalokhoz szól a kampány, akik türelemmel segítenek az idősebb családtagjaiknak például a mobil kiválasztásában.
A weboldal nemcsak az internet biztonságos használatában nyújt segítséget, de a készülék, illetve az internetes csomag kiválasztásában is, így a folyamatosan bővülő digitális tudástárból, mind idős, mind fiatal segítő hasznos tippeket, gyakorlati információkat meríthet. A hírközlési hatóság főigazgató-helyettes kiemelte, fontos tudni milyen célból használnák az idősek a telefonjaikat. Az okostelefonokon például az interneten keresztül tudnak vásárolni, bankolni, vagy például az unokáikkal videóchatelni, így érdemes ezeket a szempontokat is figyelembe venni a csomag kiválasztásakor.
A kampány annak érdekében indult, hogy minél több embert érjenek el. Megjelenik a televíziós műsorok reklámjaiban, a kereskedelmi rádiókban, illetve a nyomtatott sajtókban.
A naprakész weboldalukon, illetve Facebook-oldalukon folyamatosan hasznos tippekkel és releváns tartalmakkal jelentkeznek.
A kampány podcast formájában megtalálható a Spotify-on Netre fel! címszó alatt, ugyanis hetente jelentkeznek majd olyan tartalmakkal, melyek a mobilinternetezés kapcsán felmerülő kérdéseket, illetve felvetéseket dolgozza fel.