A röviden összefoglalt vádirati tényállás szerint a vádlott 2018. június 14-én, délután egy személygépkocsit vezetve közlekedett Gyula felől Sarkad irányába a 4219-es úton. Az idő borult és felhős volt, az eső zuhogott, 25 Celsius fok volt, ugyanakkor a látási viszonyok nem voltak korlátozottak. Az aszfalt nyomvályús és egybefüggően nedves volt a közepes forgalom mellett. A vádlott menet közben kocsijával áttért a menetirány szerinti bal oldalra, s ott érintőlegesen összeütközött a vele szemből érkező betegszállító autóval. Az ütközés miatt a betegszállító átsodródott a menetiránya szerinti bal oldalra és frontálisan összeütközött egy másik személygépkocsival. A balesetben ketten hunytak el, két sértettnél maradandó fogyatékosság alakult ki. Ezenkívül két sértett nyolc napon túl, míg egy sértett nyolc napon belül gyógyuló sérüléseket szenvedett.
A vízzel teli kátyúkat akarta kikerülni
A csütörtöki előkészítő tárgyaláson a 23 éves mezőgyáni vádlott beismerő vallomást tett a halálos közúti baleset gondatlan okozásának vétségében. K. Zoltán a 21. születésnapján délután Gyuláról indult Sarkadra, amikor eleredt az eső. Akkor egy hete volt jogosítványa, ezalatt a hét alatt állítása szerint nagyjából ezer kilométert vezetett Békéscsaba és Mezőgyán között. A vádlott azt mondta, a tócsákat kerülgette, az egyiket jobbról akarta kikerülni, majd visszafelé, balra kormányzás közben az autó megcsúszott és a bal első kerék eltalálta a szemből közlekedő betegszállító bal hátsó kerekét. A betegszállító lesodródott az útról és eltalálta az egyik vele szemből jövő közlekedő járművet.
A vádlott két KRESZ-szabályt is megszegett, mivel túllépte a megengedett sebességet és a jobbra tartási kötelezettségnek sem tett eleget. Azt vallotta, hogy miután áthajtott a Fekete-Körös hídon, nem nézte a sebességet, előtte 60-70 km/h órával hajtott. Az esetbe bevont szakértő megállapította, hogy a vádlott sebessége 97 km/h volt azon az úton, ahol legfeljebb 90-nel lehet menni. A betegszállító a sávját tartva 72 km/h órával szabályosan közlekedett, míg a harmadik kocsi a baleset előtt 63 km/h órával közlekedett. Bár az autó sofőrje megpróbálta elkerülni az ütközést, nem tudott mit tenni.
A vádlott ügyvédje azt kérte a bíróságtól, vegyék figyelembe azt, hogy a vádlott normakövető, tisztelettudó, aki saját bevallása szerint is hibázott. Hozzátette: a bíróságnak figyelembe kell vennie azt is, hogy szakvélemény szerint olyanok hunytak el a balesetben, akik súlyos, krónikus betegségekben szenvedtek, a baleset pedig katalizátor volt a halálukban.
A bíróság nem jogerősen 3 év fogház letöltendő büntetésre ítélte, amely büntetés kétharmad idejét letöltve feltételesen szabadulhat leghamarabb a következő napon – ismertette az ítéletet Dr. Bíró Mariann; 5 év közúti járművezetéstől való eltiltást állapított meg visszamenőleg 2019. november 7-től számítva; a vádlott nem utazhat külföldre. A bíróság a jogerőre emelkedés után 1 millió 49 ezer 209 forint eljárási költség megfizetésére kötelezi a vádlottat.
A vádlott a büntetés enyhítését kérte, ezért az ügy másodfokon folytatódik. K. Zoltán beismerte, hogy hibázott, de nem akar börtönbe kerülni – mint mondta, ismerte a balesetben elhunytakat, akik családjának a balesetet követően részvétét fejezte ki.