Az Ügyfélkapu egy a KAÜ azonosítási szolgáltatásai közül, de választható még ezen kívül az Ügyfélkapu+ (kétfaktoros azonosítás), a telefonos azonosítás, az elektronikus személyi igazolvány, valamint az arcképes azonosítás is az ügyintézéshez.
Az Ügyfélkapu tehát egy olyan azonosító, amelynek segítségével kényelmesen, személyes megjelenés nélkül, a nap 24 órájában intézhetők az adóügyek, például
· befizethető a gépjárműadó, lekérdezhetők a foglalkoztatási adatok,
· megtekinthető az adószámla, kérhető kiutalás vagy átvezetés,
· beadhatók a bevallások, nyilatkozatok, ellenőrizhetők és javíthatók az adózási adatok,
· kezelhetők a meghatalmazások, igényelhető adókártya, vagy
· megtekinthető valamennyi adózással kapcsolatos dokumentum is
Az ügyfélkapus bejelentkezés amellett, hogy biztosítja, más ne férjen hozzá a személyes és adózási adatokhoz, az ügyintézést is megkönnyíti, hiszen az egyedi azonosítással a rendszerek felismerik a felhasználót és előre betöltik ismert adatait.
Nyisson Ön is Ügyfélkaput, intézze adóügyeit bármikor egyszerűen, elektronikusan! A regisztráció lépésről lépésre.
forrás: NAV