Munkácsy öröksége exkluzív divatélménnyé vált

2025. november 7. 16:46 | Kugyelka-Zámbori Eszter

A hazai és nemzetközi porondon is ismert Sugarbird divatmárka legújabb kollekciója hódította meg a békéscsabai Munkácsy Emlékházat péntek délután. A helyszínválasztás nem volt véletlen, hiszen a festőgéniusz két, az intézményben kiállított alkotása inspirálta a brand legújabb darabjait.

Munkácsy Mihály festményei között a különleges atmoszférájú termekben sétáltak a Sugarbird X Munkácsy kollekció darabjaiban ismert hazai személyiségek és hivatásos modellek a kollekciópremieren. 

– Nagyon szeretek a Sugarbird család tagja lenni, már pár hónapja  együtt dolgozom a márkával, minden egyes ilyen esemény családias környezetben zajlik, és látszik, hogy tényleg egy nagy család és mindenben segítenek – mondta el Nehéz Nóra modell.

A divatbemutatónak helyet adó termekben lehet látni Munkácsy A reneszánsz apotheozisa I. vázlatát, valamint a Merengő nő című festményét, amelyek ezentúl a limitált kiadású viseleteken is megjelennek.

 

 Fotó: Bere Mátyás / behir.hu

 

Ez egy eléggé embert próbáló feladat volt olyan szempontból, hogy emberi alakot megjeleníteni egy ruhán, ami adott esetben síkforma amíg a vállfán van, utána pedig térforma lesz, ahogy az emberre kerül, nem könnyű. Tehát az egyrészt egy kicsit elgondolkodtató volt, hogyan fogjuk ezt az emberalakot megjeleníteni. Másrészt a festmények színei miatt annyira látványos volt az egész, hogy könnyen ment – mondta el Szabó Ádám divattervező. 

A divatmárka alapító-tulajdonosa, Jagasics V. Csonka Hedvig Békés vármegyei születésű. Mint fogalmazott: az egész gyermekkorát Békéscsabán, Gyulán és Újkígyóson töltötte, így beleivódott az életébe Munkácsy öröksége.

– Alapvetően szerettünk volna nemcsak jelenlegi kortárs festészeti témát feldolgozni, hanem egy jóval korábbit. Megmondom őszintén, sokat gondolkodtunk azon, hogy valóban Munkácsy legyen-e a téma, mert sok festménye nem annyira pozitív hangulatú. Ugyanakkor a különleges festészete, a fekete alapon, arany és sötét tónusú színei nagyszerűen beleformálhatóak a divat világába – emelte ki Jagasics V. Csonka Hedvig. 

A tulajdonos hozzátette: nagyon izgalmas volt látni, ahogy az egész ház visszaadja a lelkületét az alapkoncepciónak. 

 

Galéria

 

– Ez a mai esemény ismét emelt egy nagyot a Munkácsy-mítosz, illetve a Munkácsy Negyed ismertségén, hiszen a Sugarbird egy világmárka, Munkácsy egy világmárka, és ha két ilyen brand, ilyen minőség találkozik, abból mindenki profitál. Nagyon örülök, hogy ezen a helyszínen van a bemutató, de hol is lett volna? Hisz Munkácsy nagyon kötődött ehhez az épülethez, itt vannak azok a relikviák, azok a festmények, amelyek egyértelműen az ő munkásságát, életét fémjelzi – hangsúlyozta Varga Tamás.

Békéscsaba alpolgármestere hozzátette: ennek a két világmárkának a mai ötvözlete egy olyan csúcspont volt, ami sokat hozhat a város azon küldetésében, hogy Munkácsyt minél szélesebb körben ismertté tegyék és összekössék Békéscsabával. 

 

Fotó: Bere Mátyás / behir.hu

 

A különleges esemény zárásaként a márka számos kollekciójában közreműködő, békéscsabai kötődésű Horváth-Gazsó Adrienn festőművész Szűz Mária festménye inspirálta, karácsonyra készülő darabok is a kifutóra kerültek.

 

Galéria

További programok »

FEL