Az ellenzéki előválasztáson már nyilvántartásba vett Miklós Attila szerint Békés megye többek közt a munkabérek, iskolázottság, egészségügy, illetve a közösségi közlekedés terén is hátrányt szenved. Ezek közt sorolta, hogy a megyeszékhelynek nincs közvetlen InterCity összeköttetése a fővárossal, pedig annak bevezetése növelné a szolgáltatás színvonalát, gyorsabb is lenne a tömegközlekedés.
Megjegyezte: Békéscsaba büszke arra, hogy kerékpárosbarát város, számos ezzel kapcsolatos beruházás készült el vagy van folyamatban. Véleménye szerint sokan épp azért választják ezt a közlekedési módot, mert a busz nem alternatíva a lakosság számára. Szerinte a megyén belüli közlekedést újra kell szervezni, ezzel kapcsolatban vannak olyan kezdeményezések, amelyeket az MSZP is támogat. Ilyennek nevezte a budapesti BuBi mintájára kiépülő békéscsabai BéBi közösségi kerékpáros rendszert. Hozzátette ugyanakkor: a tömegközlekedésnek fenn kell maradnia, ahhoz azonban szerinte olyan kormányzatra van szükség, amely figyelembe veszi az utazóközönség igényeit. A problémák megoldását pedig az intenzívebb állami támogatásokban is látja.
Nika István, a Magyar Dolgozók Szakszervezetének elnökségi tagja a menetrendek összehangolásának hiányára mutatott rá. Mint mondta, a vonatok sokszor jelentős késésekkel közlekednek, amelyeket a buszok nem várnak be, így az utasoknak vagy várakozniuk kell, vagy más módot kell találniuk arra, hogy elérjék céljukat.
Megfogalmazása szerint a helyi járatok tekintetében kevesebb rosszabb hely van Békéscsabánál, mivel sok esetben tisztázatlanok a körülmények, a költségek, a működési feltételek pedig hiányosak. Példaként említette, hogy bár a sofőrök megkapják a négy óra vezetés után járó tíz perc pihenőidőt, egyes járatok esetében – szociális helyiség híján – a buszvezetők nem tudnak elmenni az illemhelyre. Ezt azért is látja problémásnak, mert egyre több a Volánbusz Zrt. kötelékében a női sofőr, akinek egészségügyi okokból is szüksége lenne ezekre a szünetekre. Azt, hogy ilyen helyzet alakult ki, a Malom tér megálló megszűnésének tudja be, ahol a sofőrök használhattak szociális helyiséget, ezzel szemben például a Lencsési buszfordulóban erre nincs lehetőség, hiába jelezték a problémát az illetékeseknek.
Arra is rámutatott, hogy betarthatatlanok a menetidők, például a 17-es járat esetében. A forgalmi okok közt sorolta, hogy az iskolakezdés miatt mind a Bartók Béla, mind a Szarvasi úton átállították a jelzőlámpákat, emiatt nincs zöldhullám és kisebb dugók is kialakultak – a forgalmi akadály miatt a buszok nem értek célba. Mint mondta, az sem könnyíti a helyzetet, hogy a késések miatt egyes gyárak dolgozói nem érnek ki időben a munkahelyükre, amely levonást eredményez a bérükből, így szerinte a munkavállalók inkább autóra váltottak, ezt bizonyítja a parkolóbővítések sora is.
Nika István arra is kitért: a helyi menetrend több vitatott pontot tartalmaz, alacsony az utasszám. Javaslata szerint nem csak egy-egy alkalommal kellene utasszámlálást tartani, hanem esős, napos, iskolai, iskola- és munkaszüneti, valamint piacnapokon is, ezek átlagát véve kellene menetrendet készíteni. Hozzátette: bizonyos járatokon csak öt-hat utas van, míg más alkalommal – például piacnapokon – nem lehet felférni egyes buszokra, ezt a helyzetet köztes járatok beiktatásával lehetne megoldani.