Megrohanták az ügyfelek a mobilszolgáltatókat

2017. július 1. 18:01 | Mikóczy Erika

Utolsó pillanatban vannak azok, akiknek feltöltőkártyás telefonjuk van, és még nem egyeztették személyes adataikat a szolgáltatójukkal.

 

A határidő pénteken éjfélkor járt le, a mobilcégek üzleteiben tumultus alakult ki, aminek kezelésére önkéntes ügyintézőket is bevetettek.

Csúcsra járnak a mobilszolgáltatók ügyfélszolgálatai a feltöltőkártyás előfizetők számára előírt adategyeztetés miatt, amelynek határideje július 1-jén jár le.

 

Mint karácsonykor

 

A Telekomnál az elmúlt napokban növelniük kellett a kapacitásaikat a korábbinál erőteljesebb ügyfélforgalom miatt, a cég más munkaterületekről belső önkénteseket is bevetett a roham kezelésére. A szokásosnál tehát jóval több a feladatuk, de kezelni tudják a helyzetet – mondta Zoltai Ildikó, a Magyar Telekom sajtósa.

A Telenor üzleteit szintén megrohamozták az ügyfelek, Kutas István kommunikációs vezető szerint sokan hagyták az utolsó pillanatra adataik egyeztetését, ezért hasonló a hangulat, mint az adóbevallások leadásának határideje előtt a postákon. A különbség annyi, hogy a cég kirendeltségein nem csak egy-két napja, hanem már két hete folyamatos a tumultus. A forgalom nagyságát a karácsonyi időszakéhoz is hasonlította a cég munkatársa, hozzátéve, hogy ezúttal a növekedés természetesen nem jár plusz bevétellel.

Kutas István hangsúlyozta, az adategyeztetés elrendelésével a Telenor teljes mértékben egyet ért, de az ehhez szabott időt nagyon rövidnek tartja. Kevésbé szoros határidő esetén elkerülhetők lettek volna a mostani tömegjelenetek.

 

Főleg vidéken megy nehezen

 

Azzal kapcsolatban, hogy hol tart a regisztráció, az ügyfelek mekkora hányada teljesítette a szolgáltatás további igénybe vételéhez szükséges feltételt, a Telekomnál nem kívánt nyilatkozni. A Telenornál azt mondták, érintett ügyfeleik többsége egyezteti az adatait, de így is legalább több tízezer feltöltőkártyás előfizető lesz, aki határidőre nem fog regisztrálni. Főleg vidéken halad nehezen a folyamat, és különösen az idősebbek birkóznak meg nehezen a feladattal – mondta Kutas István.

 

Minden negyedik előfizetés megszűnhet

 

Az adataikat a határidőig sikerrel egyeztetők számáról várhatóan július 4-én, kedden lesznek hivatalos számok, a szolgáltatóknak ugyanis az azt megelőző napig kell eleget tenniük az regisztrációkkal kapcsolatos adatszolgáltatási kötelezettségüknek – mondta a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kommunikációs munkatársa, Cserháti Zoltán.

Az NMHH a határidő lejárta előtt három nappal azt közölte, az egyeztetést végrehajtó szolgáltatóknál – Telekom, Telenor, Vodafone – addig az előfizetők a SIM-kártyák körülbelül 60 százalékát ellenőrizték. Cserháti Zoltán megjegyezte, hogy a hatóság korábbi becslések szerint 70-75 százalékos eredményre számít.

Hasonló akcióra már külföldön is sor került, Belgiumban például a 3,4 millió kártya 90 százalékát regisztrálták határidőig, vagyis 400 ezret kellett kivonni a forgalomból.

Az elektronikus hírközlésről szóló törvényt nemzetbiztonsági okokból módosították úgy még tavaly, hogy a szolgáltatóknak azonosítaniuk kell az érintett SIM-kártya használóit. Azt a feltöltőkártyás előfizetést, amelyet a szolgáltató június utolsó napjáig nem tud ellenőrizni, meg kell szüntetnie.

 

Vissza lehet szerezni, de nem azonnal

 

A Telekomnál és a Telenornál is felhívták azonban a figyelmet, hogy ha valaki túlfut a határidőn, azzal új szerződést tudnak kötni, tehát visszaszerezheti a telefonszámát, úgy hogy az egyenlege sem változik. A Telekomnál már július 1-től személyesen és telefonon is intézhető a határidő-túllépés miatt megszüntetett előfizetések újraindítása, és hamarosan online is elérhetővé válik a szolgáltatás. A Telenornál szintén biztosítani akarják, hogy akár otthonról, neten keresztül is visszaszerezhessék régim elérhetőségeiket az elkésett ügyfeleik.

A határidővel megcsúszott előfizetőknek azzal azonban mindenképp számolniuk kell, hogy ha néhány napig biztosan nem lesznek elérhetők a régi telefonszámukon – tették hozzá a Teelkomnál és a Telenornál is.

A hirado.hu a témában megkereste a harmadik nagy piaci szereplőt, a Vodafone-t is, azonban a cég még nem reagált. Június közepén Suba János, a cég kommunikációs igazgatója azt mondta, nagyon sok ügyfél – főleg hátrányos helyzetű, idős, vidéki  emberek – rosszul járhat, ha a döntéshozók nem hosszabbítják meg az adategyeztetéshez szabott június végi határidőt.

 

Forrás: hirado.hu

 

További programok »

FEL