A Békés Megyei Népművészeti Egyesület és a Békés Megye Népművészetéért Alapítvány által szervezett kiállítást Born Gergely művelődéstörténész nyitotta meg, aki régre visszanyúló ismeretséget ápol a kiskunhalasi származású alkotóval. A szakember elmondta, hogy a művészt korábban több éven keresztül tanította a Színitanházban, azóta is megmaradt a jó kapcsolat közöttük. Mint fogalmazott, az a fajta vizualitás, amit ő képvisel ebben a világban, nagyon közel áll a szakrális művészethez, egyrészt a honfoglaló eleink, illetve az őket megelőző szkíta ősök formaművészetéhez, másrészt pedig az ezt továbbgondoló magyar népművészethez.
– Az itt kiállított képek kétfajta technikát képviselnek. Az egyik a tűfilc, amely nagyon hasonlít mindenfajta tűhasználathoz, ami az ősiségben megjelenik, például a csontokba karcolt díszítésekhez, de ugyanakkor utat nyit az akupunktúrához is, ami egy gyógyító technika. Mivel itt mandalákat látunk, tehát olyan belső világrajzokat, amelyek imákból, meditációkból fakadnak, amelyek rokonok a gyógyítással, vagyis ezeket a képeket nézve a szimbólumok által gyógyul a lélek és a szellem. Ezek a közös pontok nagyon izgalmassá teszik a kiállítást – magyarázta.
Rázgáné Molnár Ágnes kiemelte, hogy a Kiállok című tárlat többféle jelentést is hordoz magában. Az alkotó megjegyezte: az, hogy például kiállt a közönség elé a saját kis zárt világából, ehhez szerinte kellett azért némi merészség is.
– Ezek intim képek, napló jelleggel, tehát lényegében az életről, elengedésről, beengedésről, teremtésről, elmúlásról, születésről szólnak. Belső tájképek tulajdonképpen – jellemezte a művész az alkotásait.
A megnyitón zongorán közreműködött Rázga Áron, aki történetesen az alkotó férje. A kiállítás ingyenesen megtekinthető a Tégla Galériában november 27-ig.