Nagy Ferenc kiemelte, hogy sok átalakítás lenne szükséges, de a Pataky-Franklin-Kolozsvári kereszteződés nagyon nagy valószínűséggel a legveszélyesebb, hiszen itt rendkívül nagy a forgalom.
– Több forgalomszámlálást végeztettünk szakmabeli cégekkel. Ők azt állapították meg, hogy az utóbbi 3-4 évben majdnem a háromszorosára nőtt a forgalom ezekben az utcákban. Ehhez a Franklin aluljáró és a szegedi vasútvonal átépítése nagyban hozzájárul – fogalmazott az alpolgármester.
– Mindenki azt várja, hogy egy jelzőlámpás kereszteződés legyen ott, ám jelen pillanatban az olyan sokba kerül, hogy bár tervezzük, nem látunk rá forrást és nincs is ilyen pályázat sem. Éppen ezért a másik problémát szeretnénk megoldani, hogy a kerékpárosok és a gyalogosok át tudjanak jutni a másik oldalra, hiszen itt van példáué a MIVA bölcsőde és a buszmegálló – folytatta Nagy Ferenc, majd hozzátette, hogy az autós forgalomra is jó hatással lesz a fejlesztés.
A buszmegálló áthelyezésére egy, az önkormányzat hatáskörén kívül álló ok miatt van szükség, hiszen a jogszabályok nem engedik meg, hogy a gyalogátkelőhelytől számított 15 méteren belül buszmegálló legyen. Ilyen tekintetben pedig biztonságosabb is lesz a kereszteződés, hiszen így nem takarja el a megállóban tartózkodó busz a kilátást. A fejlesztés tisztán önkormányzati forrásból valósul meg.
– Van az önkormányzatnak gyalogosátkelőhely-létesítési programja, amely erre az évre négy ilyen gyalogátkelőhelyet irányzott elő, ezek egyike az itteni. A jaminaiak számára és számomra is ez a legfontosabb – emelte ki a politikus.
– A szakemberek javaslatai alapján megvalósuló gyalogátkelőhelyek rendkívüli módon segítik itt a biztonságos átkelést. Az autósok tudják, hogy a gyalogátkelőhelyekre erős szabályok vonatkoznak; ha a gyalogos lelép a járdáról, vagy átkel a zebrán, akkor meg kell állni, az átkelőhely közelében pedig lassítani kell – folytatta az alpolgármester, majd kiemelte, hogy későbbiekben gondolkodni kell egy sebességmérő kihelyezéséről is a kereszteződés közelében.
A beruházás tavasszal fejeződik be, de nem lesz állandóan munka a területen, így a forgalomkorlátozás sem lesz folytonos a kereszteződésben. Az első szakaszban a buszmegálló áthelyezése történik meg, majd pedig a gyalogátkelők készülnek el, melyekhez prizmák és villogók is tartoznak majd, és természetesen fényvisszaverő felfestés is lesz.