Az M44 gyorsforgalmit út építésének egyik leglátványosabb eleme a 450 méter hosszú Körös-híd Kunszentmárton közelében. A híd építése befejező fázisához ért, megkezdték az acélszerkezet betolását.
A Körös-híd a Körös-folyó árterét és medrét Kunszentmárton közelében keresztezi. A híd teljes hossza 450 méter.
A 9 nyílású híd három részből áll: a jobb parti 2 nyílású ártéri hídból, a mederhídból és bal parti 6 nyílású ártéri hídból.
A híd cölöpalapozással készült. Az építés során összesen 180 db cölöpöt használtak fel 5959 méter hosszban. Az ártéri híd pillérei vasbetonból készültek és oszlopos formájúak. Ezekhez a kivitelezés során összesen 16.200 m3 betont használtak fel.
Az ártéri hidak üzemben előre gyártott feszített gerenda tartókkal készültek. A 176 db egyenként 54 tonnás, 42,8 méter hosszú tartó szállítása és beemelése különleges logisztikai feladatot igényelt.
A mederhíd felszerkezet egynyílású, 100 méter hosszú, acél pályaszerkezetű, acélrudakkal függesztett ívhíd. A híd keresztmetszeti elrendezése 2×2 forgalmi sávos kocsipálya mindkét oldalon üzemi járdával. A híd támaszköze 98 méter. Az acél felszerkezet 1440 tonna tömegű, a mozgatásához szükséges segédszerkezetek (a csőcölöpök, jármok, bakok, csúszkák, szerelőcsőrök, ívszerelő állványok) súlya meghaladja az 500 tonnát.
Fehér Petra, a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Közgyűlés alelnöke elmondta: „Az M44-es gyorsforgalmi út megépítése stratégiai fontosságú nem csak Jász-Nagykun-Szolnok megye, hanem Magyarország életében is. Szolnok megye déli része, valamint Békés megye bekapcsolása az országos vérkeringésbe sokáig csak álom volt az itt lakó emberek számára, de ez az álom most valósággá válik.”
Kiss Boglárka, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szóvivője hangsúlyozta: „Az M44 gyorsforgalmi út építése Tiszakürt – Kondoros között az ütemezésnek megfelelően halad. A földmunkák a végéhez közelednek. Minhárom szakasz esetében már több 10 kilométer hosszon elkészült a cementstabilizációs alap és az alap aszfalt réteg is. A műtárgyak nagy részén a gerendák a helyükön vannak. Nagy eredmény lesz, hogy a jövő hónapban ideiglenesen átadjuk a forgalomnak a 442. sz. főút csomópontját a két körforgalommal és a híddal. Mindez azért fontos, mert ezek után kezdődhet csak meg az M44 építése a csomópont alatt.”
Tóth Tamás, a Hódút Kft. műszaki igazgatója az acél mederhíd mozgatási munkáinak menetét ismertette: „Az acélszerkezet naponta átlagosan 35 métert halad előre, így várhatóan 7 napra van szükség a szerelőtérről a végleges pozícióba történő teljes mozgatáshoz. Ez azt jelenti, hogy várhatóan jövő hét kedden már a helyére kerül a Körös-híd acélszerkezetű mederhíd szakasza.”
Forrás: NIF