Nagyszalontán keresztül csatlakozhat rá a majdan Aradot Nagyváraddal összekötő gyorsforgalmi a magyarországi M44-es útra, ehhez pedig új határátkelő létesítésére is szükség lesz – írta csütörtökön a Krónika Online. Kiemelik: Iustin Cionca, az Arad megyei önkormányzat elnöke arról számolt be, hogy egyeztetést folytatott az infrastrukturális beruházásról Zalai Mihállyal, a Békés Megyei Önkormányzat Közgyűlésének elnökével.
A megbeszélésen elhangzott, hogy a magyar fél érdekelt az Arad és a Bihar megyei tanács által tervezett gyorsforgalminak a magyarországi autópálya-hálózattal történő összekötésében, az M44-es gyorsforgalmit pedig a Nagyszalonta-Méhkerék határátkelőn, majd Kötegyánon, Sarkadon és Békéscsabán keresztül csatlakoztatnák a partiumi útszakaszhoz.
Zalai Mihály tájékoztatása szerint előzetes döntéselőkészítő tanulmány készül az M44-es gyorsforgalmi út sarkadi térség irányába történő meghosszabbításáról és a tervezett partiumi gyorsforgalmi úttal történő összeköttetéséről, ezt a kistérségi mestertervet pedig majd eljuttatják az Arad és Bihar megyei illetékeseknek. A lap arra emlékeztet: a Békés Megyei Önkormányzat elnöke egyébként már tavaly novemberben egyeztetett a jelenleg Békéscsabáig érő M44-es gyorsforgalmi meghosszabbításáról a Partium irányába a budapesti Innovációs és Technológiai Minisztérium, a Külgazdasági és Külügyminisztérium, valamint a Magyar Közút Zrt. illetékeseivel.
A gyorsforgalmi 119 kilométer hosszú lesz, menetirányonkét két sávval, a tervek szerint 75 felüljárót és hidat építenek majd a folyóvizek felett, illetve az útkereszteződések esetében. Nyolc új közúti csomópont kialakítását tervezik, négyet Bihar, négyet pedig Arad megye területén. Az útvonalon használható legnagyobb sebességet 140 km/órában határozták meg. A beruházás megvalósításának becsült értéke 1,38 milliárd euró.
Finisben az M44, megvan az utolsó szakasz kivitelezője
Mindeközben a Magyar Építők arról írt pénteken, hogy megvan a kivitelező a Kecskemét-Szentkirály szakaszra: a Hódút építi meg a bács-kiskuni megyeszékhely mellett futó 5-ös főút M5-ös kapcsolatának közvetlen közeléből induló 32,3 kilométeres pályát, mely az M44-es legnyugatibb és egyben utolsó része.
A 106,996 milliárd forintba kerülő útszakasz csatlakozik az építés alatt lévő Szentkirály-Lakitelek szakaszhoz, melyet a Közgép Zrt. kivitelez 4,6 kilométeren. Ez pedig már a decemberben átadott szakaszhoz kapcsolódik: innen Békéscsabáig közel 90 kilométeren már elkészült a pálya, négy sávon haladhat a forgalom – írja a lap az uniós közbeszerzési portálra hivatkozva.
A beruházásban kialakítanak az 5-ös főútnál egy turbó körforgalmú csomópontot, a 441-es főútnál egy különszintű csomópontot, egy egyszerű, kétoldali pihenőhelyet, illetve összesen 14 db műtárgyat, melyek között van négysávos gyorsforgalmi út átvezetését szolgáló olyan híd (vagy felüljáró vagy aluljáró), melynek két közvetlen támasza közötti legnagyobb szabadnyílása 44 méter.