A járvány okozta gazdasági nehézségek mielőbbi leküzdése és a munkahelyek megőrzése érdekében a Magyar Termék védjegyrendszert működtető nonprofit cég március végén indította útjára a „Vedd a hazait! Védd a hazait” mozgalmat. Egy hónap alatt több mint ötven társaság kezdte el használni és népszerűsíteni az akció emblémáját és szlogenjét. Az akcióhoz bármelyik gyártó és kereskedő cég csatlakozhat. A csatlakozók száma napról napra gyarapszik, egyre több cég reklámjaiban, termékein, honlapján és közösségi oldalán látható a #veddahazait, sok magánszemély is támogatja a kezdeményezést a Facebook profilképe keretének beállításával – derült ki a Magyar Termék Nonprofit Kft. online sajtótájékoztatóján.
– Sok olyan cég is csatlakozott már a kezdeményezésünkhöz, akik eddig nem használták a Magyar Termék védjegyeket, ezért bízom benne, hogy a Vedd a hazait! Védd a hazait! akció széles körű és tartós összefogássá válhat, ezzel is segítve a járvány okozta nehézségek leküzdését. Ebben a helyzetben a fogyasztók szolidaritási okokból is szívesebben fordulnak a magyar termékek felé, hiszen ezzel nemcsak a hazánkban működő vállalatokat pártfogolják, illetve ezzel nemcsak munkahelyeket tudnak megőrizni, hanem a tudatos döntésüknek köszönhetően megbízható hazai termékek kerülnek az asztalukra – értékelte az eddig történteket a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője.
Benedek Eszter hozzátette: a kampány most 20 cég bevonásával még látványosabban folytatódik. A legforgalmasabb fővárosi megállókban maszkkal fedett plakátokon buzdítanak arra, hogy „Vedd a hazait! Védd a hazait!”. A citylightokon közismert hazai márkák szerepelnek, amelyek folyamatosan jelen vannak a magyar emberek életében.
– Az ilyen válságos időszakban kiemelkedően fontosnak tartjuk, hogy a fogyasztóink lássák, mely termékek megvásárlásával adnak lehetőséget a hazai munkavállalóknak a folyamatos munkavégzésre, ezzel a megélhetésük fenntartására. Ehhez nyújt segítséget a #veddahazait akció, amely a hazai gyártású termékek előállítóinak összefogásával most még jobban kiteljesedik – emelte ki a sajtótájékoztatón Lőrik Tamás márkamenedzser.
Bodrogai Ferenc, a magyar higiéniai piac meghatározó szereplőjeként professzionális termékeket, szolgáltatásokat és megoldásokat kínáló Assist-Trend Kft. tulajdonosa arra hívta fel a figyelmet, hogy a magyar szállodák, vendéglátótóhelyek, rendezvényszervezők különösen megszenvedték a járványt. Ezért nagyon fontosnak tartja, hogy a turisztikai szektor cégei higiéniai szempontból készen álljanak a vendégek fogadására a korlátozások feloldásáig és azt követően is.
Békés megyéből is csatlakoztak a kezdeményezéshez, példáuzl a Gyulahús Kft. azért, mert fontosnak tartja, hogy jó minőségű, hazai termékekkel lássa el az országot.
– Mindig is büszkék voltunk arra, hogy magyar gyártóként veszünk részt az élelmiszeri láncban és az ellátásban. Hogy ha ez továbbra is így folytatódik, és kevésbé fordulnak a vásárlók a külföldről behozott termékekhez, akkor már nyert ügyünk van – fogalmazott Gila Éva, marketingmenedzser. Hozzátette: kedden ők is megkezdték a plakátjaik kihelyezését Budapesten.