A Szent Márton-napi hagyományok újjáélesztése, megismertetése érdekében november 11-ig tartó libalakoma kampányt indított a Magyar Turisztikai Ügynökség.
A Márton-napi népszokások egyrészt az év végéhez, a mezőgazdasági munkák befejeződéséhez, illetve az advent közeledtéhez kötődnek. Az ügynökség kampányának célja az, hogy a Szent Márton-napi hagyományt élővé tegyék, a magyarok induljanak útnak, kóstoljanak libaételeket vagy főzzenek otthon családjuknak és barátaiknak.
A Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója elárulta, a hagyományok szerint, aki Márton napon nem eszik libát, az egész évben éhezni fog. Guller Zoltán kijelentette: visszahívó vendégszeretet nélkül nincs turizmus és ezzel is növelni szeretnék az ideérkezők, illetve a belföldön utazók számát. A kampányhoz több étterem is csatlakozott.
– A kampány fókuszába a gasztronómia került. Szerettük volna a magyar liba becsületét megpróbálni valamelyest helyreállítani – mondta el a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója, Guller Zoltán.
Forrás: kormany.hu