Interaktív felfedezőútra indulhatnak a gyerekek Kajlával

2019. június 29. 15:03 | Vágvölgyi Nóra

Nagyszabású, országos kampány indul júliusban a Magyar Turisztikai Ügynökség szervezésében, melynek célja, hogy az alsó tagozatos iskolások jobban megismerjék hazánkat. A gyermekek a kampány segítségével fedezhetik fel Magyarország csodáit.

 

 

A kampány főszereplője Kajla, a kíváncsi magyar vizsla kölyök. Gazdája egy család, akik sokat utaznak és kirándulnak, a kiskutyát is mindig magukkal viszik. A kölyök sokszor fejtörést okoz nekik, hiszen folyton eltűnik és meg kell keresniük, így az iskolások játékos módon ismerhetik meg Magyarország egyedülálló természeti csodáit és épített örökségét. A kampány és a hozzá kapcsolódó játékok többek közt arra ösztönzik a gyermekeket, hogy kerekedjenek fel családjukkal és látogassanak el ők is a hazai látványosságokhoz.

Németh Anna, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) marketing és értékesítési vezérigazgató-helyettese kiemelte: az MTÜ célja, hogy a gyermekek minél előbb megszeressék a belföldi utazást és közben ismereteket is szerezzenek az ország látnivalóiról. Az utazásra ösztönző kampány részeként a gyermekek összesen 41 helyszínt fedezhetnek fel Kajlával, miközben folyamatosan bővül a tudásuk az országról.

 

Fotó: kajla.hu

 

A kampány az úgynevezett Kajla útlevélre épül, amellyel a gyermekek megyénként két-két fontos turisztikai célpontot kereshetnek fel a szüleikkel. Az útlevelek a Magyar Turisztikai Szövetség, a Klebelsberg Központ és az Oktatási Hivatal közreműködésével minden magyar alsó tagozatos iskoláshoz eljutnak a tanév végén, a bizonyítványosztással egy időben. A gyerekek ebbe gyűjthetik a bélyegzőket, illetve kiszínezhetik, rajzolhatnak is a füzetbe. Nyár végén, az új tanév kezdetével az osztályok közösen értékelhetik a kitöltött útleveleket, kiválaszthatják a legszebbeket, legkreatívabbakat és az MTÜ jóvoltából a tanítók díjazzák majd a legjobban kidolgozott füzeteket.

Az útlevél mellett egy ingyenes készségfejlesztő mobilalkalmazás is segíti a gyermekeket, ezen keresztül minden megyében két-két, Budapesten pedig három nevezetességet ismerhetnek meg játék közben. Maga a játék kizárólag szülői regisztrációval kezdhető meg. A szervezők az alkalmazás játékainak tervezése során fejlesztőpedagógust is bevontak, ráadásul a szülőket – ha kérik – az alkalmazás folyamatosan tájékoztatja (e-mailben) gyermekeik megszerzett tudásáról.

A Magyar Turisztikai Ügynökség kezdeményezéséhez több partner is csatlakozott, a résztvevők kedvezményekkel, szakmai segítséggel és ingyenes ajánlatokkal segítik a gyermekeket és családjaikat a nyári felfedezésben.

A MÁV és a GYSEV a Kajla útlevéllel rendelkező gyermekeknek júliusban ingyenes utazást biztosít. A MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója, Homolya Róbert kiemelte: bízik benne, hogy sok iskolást, illetve családot sikerül a vasútra és hazánk felfedezésére buzdítani. Úgy fogalmazott: kötelességük, hogy minden rendelkezésükre álló eszközzel segítsék a gyermekek fejlődését, támogassák kibontakozásukat.

A kezdeményezéshez a Magyar Posta is csatlakozott, így a kampány részeként a résztvevők díjmentesen küldhetnek képeslapokat családtagjaiknak júliusban és augusztusban.

További programok »

Itthon

Szarvas Péter: Sikertörténet a Modern Városok Program Békéscsabán

A Modern Városok Programban eddig elért eredmények miatt Szarvas Péter sikertörténetnek nevezte Békéscsaba MVP-s beruházásait a szeptemberi közgyűlést értékelő sajtótájékoztatóján. Mint mondta: Gyopáros Alpár kormánybiztos emelte ki néhány hete, hogy Békéscsaba az első három megyeszékhely között van a Modern Városok Program forrásainak felhasználásában és a beruházások gyorsaságában.
17:54
FEL