A programon a két település fontos turisztikai szolgáltatói, képviselői jelentek meg, pontosabban azok, akik közös munkával kívánják erősíteni a térség turizmusát és a szolgáltatások minőségét is. Opauszki Zoltán a Békéscsabai Turisztikai Egyesület elnöke kiemelte, hogy a már közel 6 éve megalakult Gyula-Békéscsaba Térségi TDM Szövetség mindig kereste a pályázati lehetőségeket. Mint mondta, így sikerült Erasmus projekten belül egy évvel ezelőtt egy olaszországi tanulmányúton részt vennie a társaságnak.

– Gyulai és csabai szolgáltatók voltak a tanulmányúton 30 fővel. Ők ezalatt remek barátságokat, ismertségeket kötöttek. A csapat megállapodása alapján, a jó baráti kapcsolatokat folytatva negyedévente összeülünk, tanácskozunk a térségi turisztikai találkozón. Itt a csapat mindig egy-egy vendéglátónál gyűlik össze, ahol szakemberek, szakértők adják át ötleteiket, tudásukat a szövetség számára – mondta Opauszki Zoltán.
A szerdai alkalom házigazdája dr. Ambrus Zoltán, a Csabai Kolbászklub Egyesület alapító tagja volt a házigazda. Az eseményen bemutatta az klubot, amely Békéscsaba egyik legnagyobb és legaktívabb egyesülete. A névadó kolbász volt a fő téma.
– Azt gondolom, hogy Békéscsabának nagyon meg kell becsülnie ezt a terméket, amit a 19. században elődeink megalkottak. Sok mindent össze kellett gyúrni akkor: hagyományokat, nemzetiségi különbségeket, akkor ismeretlen nyersanyagokat. Ebből egy olyan helyi érték jött létre, ami a gondolkodásunkat is befolyásolja. A csabai kolbász evése az nem „zabálás”, hanem odafigyelés. Pont olyan, mint mikor az ember egy pohár finom tokaji aszút iszik – mondta Ambrus Zoltán.
Az alapító tag visszaemlékezett, hogy volt idő, mikor feketén, lefedett kosárból árultak kolbász Békéscsabán a kommunizmus ideje alatt. Mint mondta ez a világ azóta nagyon kivirágzott és ez remekül megmutatkozik a Csabai Piacon. Hozzátette, hogy a piaci árusok jórésze tagja a klubnak.

Dénes Lajos, a Békéscsaba Vagyonkezelő Zrt. igazgatósági elnöke arról tartott előadást, hogy hol tart az a látványos munkafolyamat, amit a vagyonkezelő és a Békéscsabai Turisztikai Egyesület együttműködésben végez , a Csabai Piac fellendítéséért bő egy éve. Itt a fő cél, hogy minél többen megismerjék a vásárteret. Az előadásból kiderült: jó úton járnak.
– Ez a régió az ország éléskamrája, ennek pedig egyik legfontosabb pontja a Csabai Piac, ahol mindig fellelhetőek a térség idényjellegű termékei, zöldségei és gyümölcsei. Ez az első közvetlen találkozóhelye a vevőknek, a termelőknek és a termékeknek. Szerencsére az utóbbi években volt egy olyan fejlesztés, melyben megdupláztuk a piac területét. Egy nagyon szép nyitott, fedett vásártér, egy új vásárcsarnok, egy 350 férőhelyes parkolóház és egy kulturált zöld terület jött létre a piacon. Ez új élmény a kilátogatóknak – fogalmazott az elnök.
Dénes Lajos kiemelte, hogy ahhoz, hogy ez a piactér bekerüljön a köztudatba, nem elegendő a már ottlévőket megszólítani.
– Fontos, a legmodernebb marketing-eszközökhöz, a médiához, a közösségi médiához fordulni. Ennek részeként elindult egy nagyon komoly weboldal-fejlesztés, ami az árusokat és a vásárlókat is kiszolgálja. Ezen túl a közösségi médiában is jelen vagyunk és közvetítjük üzenetünket, mindenki felé. Itt jelennek meg programjaink, eseményeink, a termékek, újdonságok és sok más érdekesség. Fontos a fiatalok, az utánpótlás megszólítása – mondta.