A felmérésben arra is rámutatnak, hogy bár a hagyományos kiskereskedelem 5 százalék körüli növekedéséhez képest több mint háromszoros az online szektor bővülése, a tavalyi és főként a 2017-es ütemhez képest azonban feltűnően lassult a növekedési üteme. A GKI Digital és az Árukereső.hu közös online kiskereskedelmi indexe az előző negyedévhez képest is minimális csökkenést mutat a második negyedévben. A felmérés készítői szerint a lassuló bővülést a várható gazdasági visszaesés magyarázza.
Továbbra is átlagon felüli növekedést mutat az online kereskedelemben leginkább meghatározó termékkategória, a fél év alatt 50 milliárd forintos forgalmat generáló műszaki cikk-szektor.
Az átlagos kosárérték továbbra is emelkedik, a tavalyi 11 000 forintról idén már 11 333 forintra nőtt. Az online kereskedelmet érintő legfontosabb trendekre is kitértek a közleményben, többek között arra, hogy az elmúlt másfél évben a külföldről vásárló magyarok aránya harmadával nőtt, így a belföldi webáruházak egyre inkább kénytelenek tartani a lépést a nemzetközi trendekkel.
Fejlődnek a fizetési lehetőségek is, de nagy hatással lehet az online vásárlásokra az egyre népszerűbbé váló online áruhitel, a márciusban induló azonnali fizetési rendszer, valamint a szeptember 14-én bevezetésre kerülő erős ügyfélhitelesítési rendszer az online fizetéseknel – írták.
Forrás: MTI