A HTA szakemberei 12 pontba szedték javaslataikat a gumiabroncsok kiválasztásával, illetve cseréjével kapcsolatban.
Mint írják, a nyári abroncs nem alkalmas a téli közlekedésre, mindez a számok felől közelítve: ha a télre is fent hagyott nyári abroncs miatt okozunk balesetet, a kár már egyetlen karosszériaelem sérülése esetén is nagyobb lesz, mintha vettünk volna egy téli szettet.
Magyarországon is dinamikusan nő a négyévszakos abroncsok piaca, nem véletlenül: használói megspórolják az abroncscserék költségét és maceráját, ám ez általában kompromisszummal jár. A téli és a nyári abroncsok anyaga, mintázata, keménysége eltér egymástól. Arra az autóra, amelyet télen elsősorban városi körülmények között, kisebb távolságok megtételére használnak, felszerelhetőek a négyévszakos abroncsok. Évente legalább egyszer ezeket is ellenőriztetni, illetve az egyenletes kopás érdekében a helyüket cserélni kell.
A téli abroncsok sebességindexe alacsonyabb lehet, mint a nyáriaké. Ilyenkor kisebb sebességgel kell közlekedni.
A széles méret, ár és minőségbeli kínálatból nem könnyű feladat kiválasztani a legmegfelelőbb abroncsokat. Az infláció itt is tetten érhető, de azzal, hogy ismeretlen márkájú, kétes eredetű, például ismeretlen távol-keleti importból származó abroncsokat vásárolunk, csak rosszul járhatunk. Ugyanez vonatkozik a használt gumiabroncsokra is.
A járművek kerekenként megközelítőleg egyetlen tenyérnyi felületen érintkeznek a talajjal, így ezen a hozzávetőleg 200 négyzetcentiméter felületen kell kialakítani az irányítás és a sebességváltozás minden szükséges erőhatásának optimális feltételeit. Vásárlás előtt érdemes a neten tájékozódni, és kikérni a gumiabroncs-szervizes m
További részletek és még több érv ide kattintva olvasható.