Idén nyárra befejeződik a Kétegyháza és Gyula közötti út teljes felújítása

2023. április 19. 17:12 | Hidvégi Dávid

Még 2021-ben indult el a 4434 jelű Gyula – Pitvaros – Makó összekötő út Kétegyháza és Gyula közötti szakaszának többlépcsős felújítása. A hátramaradt 1,1 kilométeres szakaszt idén nyárra fejezik be a Terület- és Településfejlesztési Operatív Programban, bruttó 294 millió forintból.

2021 tavaszán nagy erőkkel indultak el a munkálatok Gyula és Kétegyháza között a 4434-es számú mellékúton. Az első, közel 4 kilométeres szakasz a Magyar Falu Programban, bruttó 787 millió forintból újult meg. Mára szinte teljesen újá épült a két település közötti út, hiszen a második ütemben mintegy 900 méteres szakaszt rekonstruáltak 150 millió forintból, míg a harmadikban 3,1 kilométernyi utat renováltak. Az úton már csak a Kétegyháza előtti 1,1 kilométeres szakasz maradt kritikus állapotban, azonban júliusig ezt is felújítják.

 

 

– A gyulai járáshoz tartozunk, vagyis a lakosoknak, ha bármilyen hivatalos ügyet kell intézniük vagy egészségügyi szolgáltatást kell igénybe venniük, akkor ezt többnyire Gyulán kell tenniük. Az itt lakók nagyon várták már a fejlesztést, hiszen ezzel gyorsabban bejuthatnak majd a városba – mondta kérdésünkre Kétegyháza polgármestere. Rákócziné Tripon Emese hozzátette: a háttérben már dolgoznak a Békéscsaba felé vezető út felújításának előkészítésén, azonban egyelőre a vasútfejlesztés élvez előnyt. Kiemelte: megvárják, amíg 2024-ben befejezik a kivitelezést, hiszen addig rengeteg munkagép közlekedik az említett útszakaszon.

A kivitelező jövő héten vonul fel munkagépeivel a területre. A beruházó a felújítási munkálatokat félpályás útlezárás és lámpás forgalomirányítás mellett végzi el, így az arra járóknak megnövekedett menetidőre kell számítaniuk. 

 

 

– A kivitelezés során kijavítjuk a leszakadt burkolat széleket, szükségszerű mennyiségben elvégezzük a teljes pályaszerkezet cseréjét. A teljes szakaszon kétrétegű aszfalt burkolatot építünk, mindkét oldalon másfél méter széles padkát alakítunk ki, valamint tartós burkolati jeleket festünk fel, illetve az út tartozékokat újakra cseréljük – részletezte a 60 napig tartó beruházást a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megyei igazgatója, Cserkúti András.

A térség országgyűlési képviselője hangsúlyozta: a két település közötti útszakasz jelentős teherforgalmat bonyolít le, ráadásul sokan járnak ezen keresztül munkába és oktatási intézményekbe. Herczeg Tamás kiemelte: a nehéz gazdasái helyzet ellenére maradt forrás az utak megújítására.

 

 

– Az eredeti ütemterv szerint halad az M44-es út építése, sőt, elkezdődött az M44-es és az M5-ös közötti kétszer kétsávos út építése, továbbá elindult az M44-es Békéscsaba és országhatár közötti út tervezése is. Még ha nem is annyi, amennyit szerettünk volna ebben az évben, de jut az alsóbbrendű utak felújítására is, a legkritikusabb szakaszok rekonstrukciója történik meg – fogalmazott a politikus.

Egy korábbi felmérés szerint naponta átlagosan 1738 személygépjármű és 95 tehergépkocsi közlekedik az úton. Gyula és Kétegyháza közötti kilenc kilométeres szakasz rekonstrukciója közel másfél milliárd forintba került.

 

Galéria

Vissza
Előre

További programok »