– Évek óta jó barátságot ápolok Wenckheim Lászlóval és párjával, Csáky Ilonával – meséli Horváth-Gazsó Adrienn. – Egyszer Ilona mutatott néhány, az 1800-as évek végén készült fotót a Wenckheim hölgyekről. Amikor Széchenyi Máriához, László édesanyjának portréjához értünk, hirtelen összenéztünk. Először sem ő, sem én nem mertük kimondani… Éreztem azonban, hogy arra gondol, mi lenne, ha megfesteném annak a gyönyörű nőnek a portréját?
Mindezt a férfi előtt titokban tartották. Amint Adrienn elkészült a 100x130 centiméteres olaj „vizsgamunkával”, meghívta a házaspárt az újkígyósi Kossuth Lajos utcai Művésztanyájukra. A leleplezést követően László először csak annyit mondott: „Igen… ő az édesanyám…”, majd mély levegőt vett, és hozzáfűzte: „… ő egy nagyon szép hölgy volt.”
– Nagyon megörültem, hogy tetszik neki – folytatja. – Ekkor állapodtunk meg abban, hogy fessem le a többi családtagot is. Hamarosan felvettem a kapcsolatot Wenckheim Frederickékkel is, akik szintén az áldásukat adták és sok-sok képpel, illetve rézkarccal támogatták a munkámat. A következő portré Wenckheim Krisztinát ábrázolja. Ezt a portrét egy elég sérült rézkarcról alkottam meg. Ráadásul nagyon komoly kutatómunkát kellett végezni ahhoz, hogy a ruházatát és az arcvonásait hitelesen vissza tudjam adni.
Nem mellesleg Wenckheim Krisztinának és Wenckheim Frigyesnek hét gyermeke született, az egyikük László, a „mi” Lászlónk nagypapája. Majd elkészült Wenckheim György, László édesapjának a képmása is.
– A monochrom felvételeket átdolgozom színesbe – mondja –, realista módban festem meg őket, egy kicsit megcsavarva a valóságot. Alapvetően úgy vagyok a modern művészettel, hogy a formát meg kell tudni ragadni, le kell tudni ábrázolni, és csak azután szabad bontani. Ugyanis tudatlanul nagyon nehéz formát törni. A portrékat tehát abszolút valósághűen ábrázolom, míg a háttereknek egy egységes felületet adok, ezzel kontrasztot adva, kiemelve a fő témát.
Általában, amikor elcsendesedik minden Adrienn körül, esténként kezd neki a munkának, a fentebb említett Művésztanyán. Egy kép hónapokig készül. Az álmok és már mondhatni tervek szerint, az első elkészült 10 festményt az ókígyósi kastélyban kívánja bemutatni.
Adrienn legjobb kritikusa a hat és fél éves kisfia, Horváth Frigyes Mózes.