Lényegében már hagyomány, hogy a Google minden év decemberében közzé teszi, hogy globálisan és országokra lebontva mi érdekelte legjobban az embereket a megelőző 12 hónapban. Ilyenkor persze nem a legtöbbször begépelt szavakat/kifejezéseket kapjuk meg, hanem egy olyan listát, aminek a “résztvevői” a legnagyobb növekedést érték el az előző évhez képest.
A Google a toplistákat kategóriákba sorolja, az általános kategória legnépszerűbb kifejezése pedig a labdarúgó vb lett, illetve idén is sokan kerestek rá a 2018-ban elhunyt hírességekre, így például Avicii svéd lemezlovasra, Mac Miller rapperre és persze Stan Lee-re, aki társalkotója volt rengeteg népszerű Marvel-szuperhősnek.
A hírek kategóriában szintén ott a labdarúgó vb, mellette a Florence hurrikán, az emberek kategóriában pedig nem meglepő módon megtaláljuk a brit királyi családba beházasodó Meghan Markle-t és a túladagolása miatt kórházi kezelésre szoruló Demi Lovatót is, míg a színészek között Sylvester Stallone, a filmek között pedig a Fekete Párduc végzett a dobogón.
A Magyarországot érintő keresések között a 2018-as választások végeztek a dobogó első fokán, de itthon is népszerű volt a labdarúgó vb, Avicii, és a listától nem maradhatott le a Való Világ és a Black Friday sem. A filmek közül a Venom és a Mamma Mia 2. érdekelte legjobban a magyarokat, a Bohém rapszódia csak a harmadik, a tévéműsorok közül pedig nem meglepő módon a Való Világ került ki győztesen, amit a Korhatáros szerelem követ.
Forrás: MarketingMorzsák/Google