Az elmúlt év második felében döntött a közgyűlés a Békéscsabai Városgazdálkodási Kft. létrehozásáról. Az olyan feladatokat, mint például a gyepkarbantartás, a játszóterek karbantartása, a lombeltakarítás, a hómentesítés, eddig vállalkozókkal kötött szerződések révén oldotta meg az önkormányzat, amint ezek a szerződések lejárnak, ezeket a feladatokat az új cég veszi át. Hogy mi a városgazdálkodási kft. profilja, arról Uhljár Erik cégvezetővel beszélgettünk székhelyükön, ami a volt József Attila iskola földszintjén kapott helyet.
– Milyen céllal alakult meg a társaság?
– Az elsődleges cél az volt, hogy a városgazdálkodási feladatok ellátása összefogottabb, rugalmasabb legyen. A lakossággal való jobb kapcsolattartás is megfogalmazódott, és az, hogy lehetőség szerint gyorsan reagáljunk a felmerült problémákra. Gazdasági okok szintén szerepet játszottak, hiszen a város nem igényelhet vissza áfát, ekkora volumennél pedig a 27 százalék nagyon sokat jelent.
– Hogyan állt fel a Békéscsabai Városgazdálkodási Kft.?
– Együtt kezelte a közgyűlés a Békéscsabai Intézményellátó Centrum (BIC) megszűnését és a Békéscsabai Városgazdálkodási Kft. megalapítását. A kft. így nem külsős munkatársak felvételével, hanem az intézményellátó munkatársainak átcsoportosításával állt fel. Pillanatnyilag 16-18 főt foglalkoztatunk, szükség esetén bővítünk.
– Mely feladatok ellátását végzik a korábbi szerződések alapján még a vállalkozók, és mi tartozik már most a városgazdálkodási kft. hatáskörébe?
– A hó-eltakarítási szolgáltatásra 2015. december 31-én kötött 10 éves szerződést a város, a többi munkát illetően 3-5 évre szóló szerződések vannak. Január 1-jétől vettük át a játszóterek karbantartását. Március végén jártak le azon vállalkozói szerződések, amelyek a gyepkarbantartásra és a virágágyásokra vonatkoztak, így ezeket a feladatokat április 1-jétől végezzük. A mi feladatunk továbbá a zászlózás az ünnepek idején, a közúti jelzőtáblák karbantartása, vagy a közúti baleseteknél a balesetveszély megszüntetése, az út helyreállítása.
– Mekkora területen végeznek gyepkarbantartást, fűnyírást?
– 669 ezer négyzetméterről van szó. A gyepterületek A, B, C, D, és parlagfű kategóriákra vannak osztva, a frekventáltabb helyektől a külső peremrészekig. A szerződésünkben pontosan rögzítve van, hogy mely területeken hányszor kell füvet nyírni. Ezen felül pluszkeretből tudunk nyírni, ha úgy dönt a város.
– A honlapjukon az említetteken kívül egyéb szolgáltatásokat is ajánlanak.
– A BIC megszűnésével több feladat maradt úgymond „a levegőben”, ezek szintén hozzánk kerültek. Ilyen például a Szent István téri rendezvények villamos energiával történő ellátása. Feladataink közé tartozik a városi tulajdonú üdülők működtetése, fenntartása és a Pásztor u. 17. szám alatti ingatlan üzemeltetése, fenntartása is. Az önkormányzati fenntartású intézmények szintén fordulhat hozzánk, mint vállalkozóhoz – piaci alapon – a különböző olyan karbantartási igényekkel, amelyeket házon belül nem tudnak megoldani. Ha az óvodákban van nagyobb volumenű beruházás, ők is kérhetnek tőlünk segítséget ezekhez a munkákhoz. Jellemzően ma nehéz vállalkozót találni a munkákra, már csak ezért is érdemes hozzánk fordulni. A képviselői célelőirányzatokból megvalósuló feladatokat – padok javítása, cseréje, kukák cseréje, buszmegállók javítása – szintén gyorsan, és jó áron tudjuk megoldani.
– Hol és hogyan érhetik el önöket a lakosok a kéréseikkel?
– A csabaiak hozzászoktak, hogy a hivatal városüzemeltetési osztályát keresik az ilyen jellegű problémákkal. Onnan értesítenek bennünket, de fordulhatnak közvetlenül is hozzánk a lakosok. Információk találhatók a tevékenységeinkről honlapunkon, a bvgkft.hu címen. Telefonos központi számunk a 66/647-237, itt munkanapokon 8-17 óráig lehet elérni bennünket, de elküldhetik észrevételeiket emailben is az info@bvgkft.hu címre.