Elhagyta a papírjait a csabai férfi, újakat kapott, majd meglettek a régiek is

2023. január 17. 13:48 | Such Tamás

Mi történik akkor, ha az elveszett iratok végül mégis megkerülnek?

A minap, egy ismerősöm elhagyta az iratait. Másnap bement a kormányhivatalba és bejelentette az okmányok elvesztését. Felvették az adatait, rendszerbe vették és pótolták a szükséges iratokat. Pár napon belül meg is érkeztek az okmányai. Közben egy ismerőse megtalálta a régieket is, így minden papírból hirtelen kettő lett.

– Mi történik akkor, ha időközben valaki megtalálja a papírjait és valamilyen úton-módon visszaadja az illetőnek, hiszen onnantól fogva már minden okmányból kettő lesz – fordultunk a Békés Vármegyei Kormányhivatalhoz.

Felvetésünkre az intézménytől az alábbi választ kaptuk:

„Fontos tudni, hogy eltulajdonítás esetén valamennyi irat: személyazonosító igazolvány, lakcímet igazoló hatósági igazolvány (lakcímkártya), vezetői engedély, útlevél, társadalombiztosítási azonosító jel (Taj-kártya) pótlása illetékmentes. Az eltulajdonítás tényét minden esetben rendőrségi jegyzőkönyvvel kell igazolnia az ügyfélnek.

 

Illusztráció – Fotó: behir.hu/Such Tamás

 

 Ha viszont valaki elveszíti az iratait, vagy azok megsemmisülnek, úgy a személyazonosító igazolvány és a lakcímkártya pótlása évi egy alkalommal illetékmentes, de a vezetői engedély, a Taj-kártya és az útlevél pótlásáért illetéket kell fizetni.

A személyazonosításra szolgáló iratok az eltulajdonítás, elvesztés bejelentésével egyidejűleg érvényüket veszítik. Amennyiben az okmányok pótlását követően mégis előkerülnek az eltűnt iratok, úgy a tulajdonosnak azt a kormányhivatalban be kell jelentenie. Ebben az esetben a kormányablak szakügyintézők bevonják az érvénytelen okmányokat és azokat selejtezésre megküldik a központi okmánytárba.

 A témával összefüggésben a https://magyarorszag.hu/ honlapon az Okmányok menüpont alatt további részletes tájékoztatás olvasható és az elektronikus ügyintézés lehetősége is biztosított.”

 

További programok »

FEL