A kerékpáros jegy- és bérleteladások száma 13,4 százalékkal nőtt egy év alatt, tavaly több mint 545 ezer biciklit szállítottak a vonatokon. A legtöbb bringás Győr és Mosonmagyaróvár között, Budapest és a Velencei-tó menti állomások, illetve Siófok között utazik – írja a Világgazdaság keddi száma.
A MÁV-csoport egyik kiemelt feladatának tekinti a kerékpárszállítási szolgáltatás folyamatos javítását. A MÁV az állomásfejlesztési tevékenységek – felújítások, környezetrendezés – során a kerékpáros utasok érdekeit is igyekszik kielégíteni, a beruházásoknál kiemelt figyelmet fordít a kerékpártárolók kialakítására; így már több ezer fedett, kamerával őrzött B+R parkoló fogadja a vonattal továbbutazókat – olvasható a gazdasági portálon.
Az elmúlt néhány év pálya- és járműfejlesztéseinek, motorvonat beszerzéseinek és a szolgáltatási színvonal emelésének köszönhetően a kerékpáros jegy- és bérleteladások száma 13,4 százalékkal, több mint 545 ezerre nőtt 2017-ről 2018-ra. A vasútvállalat a kerékpáros jegyekkel, bérletekkel kapcsolatban számos újítást vezetett be. Két éve már a kerékpárjegy és a kerékpáros túrajegy is megvásárolható e-vonatjegyként, amelynek igénybevételével elkerülhető a sorban állás, és akár okostelefonon vagy tableten is be lehet mutatni a jegyvizsgálóknak. Ráadásul az e-vonatjegyeket 10 százalékkal olcsóbban lehet megváltani, ez vonatkozik a kerékpárokra online váltott jegyekre is.
A MÁV-START további kedvező árú jegyeket is kínál a bringásoknak: kerékpáros túrajeggyel az ország bármely területéről – a megtett távolságtól függetlenül – egységesen 420 forintért szállítható bicikli a Balatonhoz, a Fertő tóhoz és a Tisza-tóhoz.
A legtöbb biciklis egyébként Győr és Mosonmagyaróvár között, Budapest és a Velencei-tó menti állomások, illetve Siófok között utazik, de a Dunakanyar felé a szobi és a köztes váci, dunakeszi és felsőgödi állomások is népszerű úti célok. Ezeken kívül gyakran váltanak kerékpárjegyet a Budapest–Szeged, valamint az Alföldön a Kecskemét–Kiskunfélegyháza és a Szeged–Kiskunfélegyháza szakaszokra is.
Gyorsvonati kocsik felújításának köszönhetően tavaly ősztől további 20 darab, kerékpárszállításra alkalmas előtérrel is rendelkező személykocsi állt forgalomban (kocsinként 3 kerékpár szállítható), valamint a 10 darab IC+ kocsi is közlekedik már próbaüzem keretében, ezekben a kocsikban 8 kerékpár szállítható. Az IC+ kocsik felhasználását a balatoni forgalomban is tervezi a MÁV-START. A vasúttársaság a bicikliszállítást minden budapesti elővárosi vasútvonalán biztosítja, amelyek mindegyikén közlekednek már korszerű, alacsonypadlós FLIRT, vagy DESIRO motorvonatok is.