A nyári gumik felszerelésére általában április közepén kerül sor, ám nem csak a naptári idő az irányadó: a gyártók azt javasolják, tartósan 7°C-os középhőmérséklet fölött történjen meg az abroncsok cseréje.
Míg a csúszós, jeges utaktól tartva a téli gumikat általában a többség időben felteszi, a nyári gumik esetében sokkal megengedőbbek az emberek. Pedig a tapadási fokuk egészen más, a nyári esőzésekben megnőhet a fékút téli gumival, ráadásul az üzemanyag-fogyasztás is jelentősebb lehet mellette, ami a pénztárcának sem kedvez.
A nyári gumi felszerelése azért is fontos, mert az abroncsok mintázata és anyaga eltér, a forró vagy a hirtelen zivatarok után nedvessé váló aszfalton teljesen más adottságok szükségesek, mint a téli mínuszokban bejegesedett, ónos esőtől csúszó betonon. Néhány tényező azonban meghatározó abban, hogy a tavalyi gumiszett idén is megfelelő-e.
Általánosságban 3-4 évente javasolnak teljes cserét a gyakori autóhasználók számára a szakértők, míg a városi közlekedés és a rossz minőségű utak gyorsítják az amortizációt, a jobbára sima autópályán, kevés fékezés-gyorsítással járó szakaszokon vezetett kocsik abroncsai lassabban kopnak el. A vezetési stílus is sokat számít a gumik élettartamának növelésében.
A legfontosabb jellemző a gumiabroncsok profilmélysége, ez jelzi ugyanis a kopások erősségét a felületen. Minél kopottabb a gumi, annál kisebb a mélység, a mintázat annál kevésbé barázdált, ami nemcsak a megcsúszás esélyét növeli a nedves úttesten - a fékút akár duplájára is nőhet -, de a defektekét is.
Forrás: Femina.hu