1924-ben kibővült a vasútállomás, 25 sínpárral szaporodott a sínhálózat. Az Andrássy út mindkét oldalán betonjárda épült, s először jelentek meg a belvárosban a hirdetési oszlopok. Napilap lett a népszerű csabai lap, a „Békésmegyei Közlöny”. Időközben szükségessé vált a városháza bővítése is, mert a csabai hivatalok rendes ügymenetét károsan hátráltatta a túlzsúfoltság. 1924. augusztus 17-én a képviselő-testület döntött a bővítésről.
Békéscsaba város vezetőségének régi óhaja volt teherautó vásárlása a helyi fuvarozás és egyéb munkák könnyebb lebonyolítása céljából. Bankó András főmérnök ez ügyben járt 1924. január végén, Budapesten. A tárgyalás sikeresen zárult, s még azon a nyáron megérkezett egy tömör gumikerekű, oldalán Békéscsaba Rt. Város feliratú teherautó.
Az első jármű egy addig nagyon nélkülözött öntözőautó volt, amely Budapestről került Békéscsabára. A francia, Latil gyártmányú jármű átvételére Zahorán Pál gazdasági intéző utazott fel a fővárosba. Az átvétel egy szakmai bizottság jelenlétében történt.
Az autó 35 hektoliter űrtartalmú víztartállyal volt ellátva, melyet 5-6 perc alatt, a gép maga tudott megtölteni. Ez a vízmennyiség mintegy másfél kilométernyi út, 15 méter szélességben történő fellocsoláshoz volt elegendő. Azon kívül voltak eszközök a járművön utcaseprésre és -mosásra, valamint a tűzeseteknél is jól lehetett használni. A rendkívül erős alvázon nyugvó autó szép, zöld színben pompázott. Az öntözőkocsival egy technikust is leküldtek a motor kezelésére és a sofőrök kioktatására.
A város vásárolt egy másik autót is, amely az öntözőkocsi után két héttel érkezett meg.
Gécs Béla