A Márvány Fotóműhely Magyar Fotográfia Napi kiállításának megnyitóján Katona Péter, a fotóklub elnöke köszöntötte a közönséget, a kiállítást Mitykó György, a Csabagyöngye Kulturális Központ kiállításszervezője nyitotta meg. Katona Péter köszöntőjében hangsúlyozta, hogy a Magyar Fotóművészeti Alkotócsoportok Országos Szövetsége (MAFOSZ) kezdeményezésére 2003 óta augusztus 29-e a Magyar Fotográfia Napja. Mitykó György a fotográfia történetének néhány érdekfeszítő mozzanata után Juhász Gyula Fotografiák című verséből idézett, majd a vers gondolatmenetét követve a fotózás szerepéről beszélt.
– A 24 éves fotóműhely tárlatán megelevenednek az épített és természeti értékeink, miközben a képek magukban hordozzák a múlt tiszteletét, a jelen szeretetét, és a jövő ígéretét – foglalta össze Mitykó György.
Katona Péter elmondta, hogy a kiállításon 36 fotós munkája látható, amelynek témája "szabadon és minimál" elvet követi.
– 181 évvel ezelőtt, 1840. augusztus 29-én a Magyar Tudós Társaság 11. nagygyűlését tartotta. Ez alkalommal Vállas Antal matematikus egyetemi tanár, a Magyar Tudós Társaság rendes tagja egy forradalmian új eljárásról számolt be, a fotografálásról, mely során a fény segítségével fényérzékeny ezüstsókkal bevont rézlemezre lehetett rajzolni. Az eljárás rendkívül gyorsan érkezett Magyarországra, mivel a francia akadémia mindössze 1 évvel és 10 nappal korábban hozta nyilvánosságra a fényképezés módszerét, ami a francia vegyész, Joseph Nicéphore Niépce eljárásának a párizsi festő és fizikus, Louis Daguerre általi továbbfejlesztése volt. Bár Niépce és Daguerre 1927-ben szerződést írt alá, hogy közösen tökéletesítik a fénnyel rajzolás technikáját, Niépce korai halála után Daugerre egyedül folytatta a munkát, az eljárást önmagáról dagerrotípiának nevezte el – hangzott el a megnyitón.
Mitykó György hozzátette: ármánykodás ide vagy oda, az eljárás meghódította az egész világot, majd egyre tökéletesebb lett, és 160 éve James Clerk Maxwell skót fizikus matematikus bemutatta az első színes fotót. Ráadásul a színes fotózás elfeledett úttörője, Szergej Mihajlovics Prokudin-Gorszkij 110 éve már olyan színes fotográfiákat készített, amelyek minőségét Magyarországon még a nyolcvanas években sem sikerült elérni.