A kereskedelmi láncok általában visszaveszik a hibátlan termékeket

2018. december 27. 14:03 | behir

A vizsgált 51 kereskedelmi lánc mindegyike lehetőséget ad a hibátlan termékek visszavételére különböző feltételek mellett - tájékoztatta az MTI-t a Consumer Protection Contact fogyasztóvédelmi tanácsadó cég legújabb felmérésének eredményéről.

A kutatásból kiderül: a tavalyi 60-ról 71 százalékra emelkedett azoknak az üzleteknek az aránya, amelyek a csere vagy a levásárlás lehetősége mellett pénzvisszatérítést is felajánlanak. 

A vizsgált hiper- és szupermarketek, a ruházati, a műszaki, a sport- és a játékboltok mindegyike biztosít cserére lehetőséget, a könyv- és alsóneműboltok azonban szinte teljes körben elzárkóznak attól, és ugyanígy tesz a drogériák, a bútor és barkácsboltok, illetve a cipőboltok egy része is - részletezték.

A felmérés adatai szerint az üzletláncok 41 százaléka a cserére vagy levásárlásra 30 napot biztosít a vásárlók számára, de 3 naptól két évig számos egyéb határidő is előfordul a boltok között. 

A közleményben arra is kitértek, a katalógus- és webáruházak vásárlói a törvény szerint 14 napon belül bármilyen indokkal elállhatnak a vásárlástól és visszakérhetik a vételárat.

Az áru sikeres visszavitelének általános feltétele a nyugta megőrzése, valamint a felesleges termék újszerű állapotának megőrzése, lehetőség szerint az eredeti csomagolásban - áll a közleményben.

 

Forrás: MTI

További programok »

Gazdaság

15 éve jött létre a Budapest Bank békéscsabai szolgáltató központja

A Budapest Bank 2006-ban telepítette háttérműveleti egységét Békéscsabára, mára pedig a térség egyik legnagyobb munkaadója lett. 15 éve van jelen a megyeszékhely életében, azonban az önkormányzat, valamint a pénzintézet vezetése is hosszútávban gondolkodik, ennek megfelelően a cég a tervek szerint a jövőben tovább bővíti majd a központ szolgáltatásait.
2021. június 21. 18:42
FEL