A Regio Játék az MTI-hez hétfőn eljuttatott közleménye szerint a tavalyi évhez képest az idén 13 százalékkal emelkedtek az átlagos kosártértékek, ami azt jelenti, hogy online jellemzően 13 ezer forintért, áruházban pedig 9200 forintért vásárolnak játékot a magyar családok az ünnep előtti 1-2 hétben.
Hozzátették: a legnépszerűbb meglepetések a kreatív-, szabadtéri- és társasjátékok, de a top 10-ben továbbra is szerepel a Lego, a plüssök, az autók, a járművek és a babajátékok is.
A közleményben arra is kitértek, hogy rendeződtek az ellátási láncok, normalizálódtak a szállítási költségek, ezért nem volt szükséges komoly áremelést végrehajtani.
A játékkereskedelmi cég gyermeket nevelők körében márciusban végzett online kutatásából az is kiderül, hogy a legtöbb gyermek idén édességet (77 százalék) és játékot (73 százalék) kap húsvétra, de sokan kapnak mesekönyvet (46 százalék) vagy kifestőt (33 százalék) is.
A húsvét a játékpiac második legforgalmasabb időszaka, amikor a Regio Játék teljes éves árbevételének 5-6 százaléka teljesül mindössze 1-2 hét alatt - írták a közleményben.
A Regio Játékkereskedelmi Kft.-t 1990-ben családi vállalkozásként alapította Gyaraki József, a cég ügyvezetője. A vállalat országszerte 42 játékbolttal rendelkezik, mintegy 30 ezer féle játékot forgalmaz.
Korábban azt közölték: saját becslésük alapján csaknem 25 százalékos a részesedésük a hagyományos játékok piacán.
A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a 2020-as üzleti évben 451 dolgozót foglalkoztattak, 2021-ben 506-ot. A cég nettó árbevétele 2020-ban 13,2 milliárd forint volt, 2021-ben pedig 16,1 milliárd forint. Az adózott eredménye 2020-ban 600 millió forintot, 2021-ben 1,3 milliárd forintot tett ki.
Forrás: MTI