– Az utóbbi időben a torony nagyon „gatya” állapotban volt, így nemrégiben egy daruval levetettük a felső, nagyobb részét – mondja Hováth László. – Mivel az erős napsütésre a fém tágul, emiatt megreped rajta a festék, a repedésekbe folyik a víz, majd korrodálódik.
Elmondása szerint az első ötlet az volt, hogy az egyik ismerőse homokszóró pisztollyal kezeli a felületet, de a mester állítólag olyan árat kért, hogy az alkotónak új eljárás után kellett néznie. A B tervet az internet adta: lézeres festékeltávolítás! A lézersugár elpárologtatja a festéket, miközben a fém nem sérül. Az utóbbi munkálatokat egy csabai cég vállalta el. Azt követően a festő személye miatt törte a fejét.

Fotó: Such Tamás / behir.hu
– Egyikőjük a megbeszélt munkaidő előtt elment dinnyézni – teszi hozzá. – A másikuk pedig először egy fő munkadíját említette meg, de kiderült, hogy ketten vannak, így minden tétel megduplázódott.
Majd László a kezébe vette a sorsát és az ecsetjét, és másfél nap alatt lefestette Alexandre Gustave Eiffel kicsinyített, csabai álmát. Meg is jegyzem, szakmát tévesztett. Mire azt mondja, „Á, nem! Pusztán szív és hozzáállás kérdése az egész. A jövő héten pedig jön egy Kato darus, és felteszi a tetejét. Azonfelül szeretnék LED világítást a négy végébe; kellett neki már egy kis szerviz.”

Tény, az Eiffel-torony a Dobozi út egyik legjobb GPS-e, hiszen a környékbeliek mindig támpontként adják meg a messziről jött vendégeknek. Ráadásul a fentebb felsorolt tortúrákat követően még inkább megcsodálhatjuk majd.