A program mindig is népszerű volt a felnőttképzésben dolgozó szakemberek, gyakorló pedagógusok, diákok és hallgatók körében. Nemes Zsuzsanna közgazdász és coach az előadásában rávilágított arra, mennyire fontos a munkahelyek számára a megfelelő munkaerő. Példaként említette, hogy amikor az egyik bankban vezetőként dolgozott, az egyik munkaterület betöltésére csupán diplomát kértek a szakirány hiányában.
– A munkaerőpiac nehézsége a kereslet és a kínálat alakulása, ehhez idő kell. Amilyen változó világot élünk ezt nehéz lekövetni. A kereslet nagyon gyorsan változik, de a vállalatoknak emberre van szükségük. Sokan kérdezték, hogy miért csak diplomát kértünk, miért nem kértünk kifejezetten pénzügyi végzettséget? Azért, mert mindegyik diplomásnak volt vizsgaidőszaka. Megtanulta hogyan kell tanulni és kiszűrni a lényeget és hogyan kell összerakni a dolgokat – hangsúlyozta a továbbtanulás fontosságát.
Arról is beszélt, hogy a vállalatok elsősorban profitot szeretnének, hiszen ez működteti a gazdaságot. Hozzátette: ehhez nagyon sok minden kell, de a munkaerő mindenre hatással van.
– A terméket a munkaerő fejleszti, ezért a felnőttképzések nagyon fontosak a vállalatok számára. A munkavállaló teljesítményét a motiváció és képesség szorzata határozza meg, ezért mindegyiket fel kell mérni – mondta Nemes Zsuzsanna, aki kitért a koronavírus-válságra is, megemlítve, hogy az elmúlt másfél év alkalmas lehetett az önfejlesztésre és az esetleges megújulásra.
Szabó István, a Békés Megyei Kormányhivatal képzési szakügyintézője egy helyi felnőttképzésről szóló kimutatást mutatott be a digitalizáció metszetében. Tanárokat és diákokat kérdeztek meg egy online anonim kérdőívben többek között a tanulási módszereikről. Ennek a lényege az volt, hogy felmérjék a hagyományos oktatás átalakulását.
– Másképpen tanultunk mi és nagyszüleink, mint a gyerekeinek. A hallgatók válaszaiban minden esetben azt láttuk, hogy minél magasabb az iskolai végzettség annál jobban használja az online tereket, annál szívesebben használja az internetet információ gyűjtésre. Az oktatási módszerekről is kérdeztünk. Az oktatók mindegyike használja az előadás módszerét és a nyomtatott anyagokat – emelte ki.