Új tartalmi szabályozás a tantervben, változások a pedagógus életpályamodellben – többek között ezek várnak a tanárokra a rövid és hosszútávon. Egy konferenciasorozat Békés megyei állomásán tájékoztatta az aktualitásokról hétfőn Sipos Imre, köznevelésért felelős államtitkár az iskolák vezetőit.
A pedagógusok munkájának segítésére jött létre a Jövőért, gyermekeink oktatásáért című konferenciasorozat. Sipos Imre, az Emberi Erőforrások Minisztériumának köznevelésért felelős helyettes államtitkára szerint abban például sehol nincs vita, hogy hosszabb távon mit és hogyan tanítsanak a magyar iskolákban a pedagógusok.
– Ez egy kiemelt kérdés, amit az egyik napról a másikra nem lehet előkészíteni. Ennek megoldásán szakmai munkacsoport dolgozik, amely év végére azt vállalta, hogy egy olyan szakmai javaslatcsomagot tesz le, ami alapján az új tartalmi szabályozást el lehet készíteni – tájékoztatta hírportálunkat a helyettes államtitkár.
A Békés Megyei Könyvtárban szó volt a pedagógusok továbbképzéséről, az állami intézményfenntartásról, és arról, hogy a minősítési keretszám 35 ezer pedagógusnak jelent 2018-tól magasabb besorolási lehetőséget. Amint az elhangzott, a köznevelés átalakulásánál a pedagógusok és intézményvezetők észrevételeire is számítanak. Ez a lehetőség a pedagógiai oktatási központok számára is adott.
Krauszné Simon Nóra, a Békéscsabai Pedagógiai Oktatási Központ főosztályvezetője úgy fogalmazott: havonta tartanak országos vezetői értekezletet, ezen a fórumon javaslattételi lehetőségük is van. Mint mondta, lehetőségeikhez mérten képviselik Békés megye összes köznevelési intézményének és pedagógusának az érdekét.
Nagy hangsúlyt kapott a konferencián a köznevelési kerekasztal és munkacsoportjainak tevékenysége, illetve a Klebelsberg intézményfenntartó tervezett átalakításáról is szó esett. Mint elhangzott, fontos, hogy a tanárok közvetlenül is ismertessék tapasztalataikat, észrevételeiket, amelyeket később beépítenek a jogszabályokba.