Van úgy, hogy csak a pénztárca lesz vékonyabb

Az egészséges életformára csak kevesek szánnak időt, pedig a betegségek kezelése általában több pénzbe kerül, mint maga a megelőzés. Az elhízás pedig számos baj okozója.

A fogyasztási termékek és szolgáltatások piacán is fellelhetők azok, akik gyorsan, a lehető legkevesebb ráfordítással akarnak meggazdagodni, s nyereségvágyból az emberek naivságát kihasználva sokan próbálnak hasznot húzni – természetesen ez nem mindenkire igaz. Rengeteg blogger foglalkozik a témával, és a különböző közösségi oldalakon is gombamód szaporodnak a magukat – napjainkban igen divatos kifejezéssel élve – személyi edzőnek kinevező személyek. Utóbbiak jobb esetben elvégeztek egy OKJ-s tanfolyamot, de persze ki kérné el az erről szóló okiratot… Ugyanis egy diéta nem mindenkire hat egyformán, hiszen vannak például laktóz- vagy gluténérzékenyek, akiknél egy sablon mintaétrend felállítása önmagában nem megoldás, sőt, akár káros is lehet.

A gyorsan meggazdagodni vágyók, kihasználva a naivságot, sokféle időspóroló „technikával” állnak elő.

Elég csak a különböző becsapós hirdetésekre gondolni: mindenki találkozott már olyan reklámokkal, amelyek szerint „egy hét alatt könnyedén ledobhat 5-6 kilót”, vagy ott a csodatabletta, amely „megköti és kiüríti a szervezetből a zsírt”. Ők a kampányaikat a gyorsaságra építik, mert az emberek többségének nincs ideje magára – egészséges ételeket készíteni vagy épp testmozgást végezni.

Nem véletlenül próbálkoznak sokan a fogyasztási ágazatban, hiszen óriási pénz van benne. Globálisan több százmilliárd dolláros üzletággá dagadt a fogyasztási termékek és szolgáltatások piaca: csak az Egyesült Államokban közel 70 milliárd dollárt fordítanak az amerikaiak évente a súlyuk csökkentésére – ez nagyságrendileg 17,5 ezer milliárd forint. Ezen belül táplálékkiegészítőkre több mint három-, a különböző egészséges ételekre, diétás menükre közel egymilliárd dollárt adnak ki. Egy felmérés szerint a lakosság majdnem negyede, 75 millió amerikai próbál megszabadulni a felesleges kilóktól, ami azt jelenti, hogy évente több mint 900 dollárt – majdnem negyedmillió forintot – költenek különböző fogyókúrás termékekre és szolgáltatásokra. Mindezekkel szemben ott vannak azok az ágazatok, amelyek a fogyás ellen dolgoznak: a gyorséttermek 300 milliárd dolláros forgalma mellett az amerikaiak rossz minőségű (junk) élelmiszerekre is elköltenek 100 milliárd dollárt.

Többféle diéta létezik, azonban ahhoz, hogy sikeresen elérjük a kitűzött célt, nem diétáznunk és nem a leggyorsabb módszert kell választanunk, hanem szemléletet és életmódot kell váltanunk.

Mindehhez 70 százalékban járul hozzá az étrend és 30 százalékban a mozgás. Rengeteg olyan csoport található a közösségi oldalakon, amelyek ezzel foglalkoznak, akár saját márkával vagy anélkül, egyesek sportra, mások az étrendre összpontosítanak. Azonban a táplálék kiegészítőknek is nagy szerepe van az egészséges életmódban, de mindenképpen körültekintőnek kell lennünk, hogy milyen terméket vagy szolgáltatást választunk. A jelenlegi piacon több táplálék kiegészítő is fellelhető, és a tudomány fejlődésének köszönhetően a legtöbb már természetes alapanyagú, nem úgy, mint a múlt században. Mielőtt azonban belevágnánk bármilyen életmódváltásba, bizonyosodjunk meg az egészségi állapotunkról, ennek függvényében kezdjünk el használni bármilyen táplálék kiegészítőt, és olyan „diétát” alkalmazzunk, amellyel nem sanyargatjuk magunkat, nem tesszük tönkre az egészségünket, és mindenképpen sportoljunk!

 

Forrás: Világgazdaság

Megosztás:

Címke: , ,