A békéscsabai önkormányzat arról tájékoztatta szerkesztőségünket, hogy a koronavírus-fertőzés megelőzése, terjedésének megakadályozása, a hivatal ügyfelei és munkatársai egészségének megóvása, és a hivatal működőképességének biztosítása érdekében október 29-től az alábbi intézkedéseket vezetik be a Polgármesteri Hivatalban történő ügyfélfogadás és ügyintézés rendjét illetően:
- Békéscsaba Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala továbbra is határozatlan ideig szünetelteti a személyes ügyfélfogadást. Az ügyfeleket arról tájékoztatják, hogy ügyeiket a hivatal digitális platformjain, azaz ügyfélkapun, telefonon vagy e-mailben intézzék.
- Az 1. ponttól eltérően a jogszabály alapján kizárólag személyesen intézhető alábbi ügyekben az ügyfeleket arról tájékoztatják, hogy időpont foglalása céljából előzetesen egyeztessenek az ügyintézőkkel a megadott telefonszámokon:
- teljes hatályú apai elismerő nyilatkozat megtétele, ha a szülés várható időpontja 2 hónapon belül van,
- halottvizsgálati bizonyítvány leadása:
- szociális ügyek meghatározott köre.
A hivatal ügyintézői kizárólag időponttal és békéscsabai lakcímmel rendelkező ügyfeleket fogadhatnak, az ügyfélfogadás kizárólag a jelen utasításban megváltozott ügyfélfogadási időben történhet.
- Ügyfélfogadás:
Hétfő 9-11 óra
Kedd nincs ügyfélfogadás
Szerda 13-15 óra
Csütörtök 9-11 óra
Péntek nincs ügyfélfogadás
- Tekintettel a koronavírus fokozódó terjedésére, október 29.-étől az ügyfelek kizárólag maszkban léphetnek be és tartózkodhatnak a Polgármesteri Hivatal épületében. A bejáratoknál a maszk viselési kötelezettségre felhívó piktogramot és részletes tájékoztató anyagot helyeznek el. Azt a személyt, aki nem visel maszkot a hivatal épületében, fel kell szólítani a jogkövetésre. Amennyiben az érintett személy felszólításra sem teljesíti maszkviselési kötelezettségét, az ügye nem intézhető tovább, és fel kell szólítani – szükség esetén a portaszolgálatot ellátó személy közreműködésével - arra, hogy szíveskedjen elhagyni a hivatal épületét.
- A hivatal ügyfélfogadóiban egy időben ügyintézőként egy ügyfél tartózkodhat a helyiségekben, megtartva a 1,5 - 2 méteres távolságot.
- A hivatal épületében ügyfélfogadási időn kívül ügyfél nem tartózkodhat, amely alól kivételt képez a hivatalos helyiségekben megrendezésre kerülő házasságkötés ideje, illetve a halottvizsgálati lap leadása.
- Külső rendezvények megtartására a hivatal irodaépületeiben egyedi jegyzői engedély alapján kerülhet sor.
- A családi rendezvények esetében a rendezvényen résztvevők számára – a házasulandók kivételével - a maszk használata kötelező a hivatal teljes területén.
- A közgyűlést elsődlegesen a Díszteremben, amennyiben ez bármilyen ok miatt nem lehetséges, a Mokos teremben lesz. Az ülés során a maszkhasználat kötelező, azzal, hogy az ülés levezetőjének és a hozzászóló személyeknek beszéd közben – a hangfelvétel és a jegyzőkönyv készítésének elősegítése érdekében – nem kell maszkot viselniük.
A közlemény úgy zárul, hogy a jegyzői utasítás október 29-én, pénteken lép hatályba, és a veszélyhelyzet idejére terjed ki, majd annak megszüntetésével hatályát veszti.