Naptári évenként egyszer bárki kérheti a nyugdíjbiztosítási adatainak igazolását. A kormányhivatal az eljárás megindítását követő öt napon belül egy részletes kimutatást küld az ügyfél részére, amely tartalmazza a nyugdíjbiztosítási hatósági nyilvántartásban megtalálható adatokat. Az ügyfél hatvan napon belül észrevételt tehet a kimutatásra és benyújthatja az általa közölt, nyilvántartásban nem szereplő adatokat igazoló okiratokat.
Az eljárás során szükség esetén megtörténik az esetlegesen téves, hibás adatok javítása, így a jövőbeni nyugdíj-megállapítás folyamata gyorsabbá és egyszerűbbé válik. A nyugdíj adategyeztetés minden esetben határozattal zárul, mely tartalmazza az elismerhető szolgálati időt, a Nők 40 kedvezményes nyugdíjához a jogosultsági időt, a korkedvezményes időt és a nyugdíj alapjául szolgáló kereseteket is.
Az 1965 előtt született korosztály esetében a hivatalból indult adategyeztetési eljárás az ügyek döntő többségében már befejeződött, így őket már csak a nyugdíjkorhatár betöltése előtt három évvel keresik hivatalból adategyeztetésre.
Fontos tudni, hogy évente egy alkalommal életkortól függetlenül, illeték- és költségmentesen kérhető a nyugdíjbiztosítási adatok igazolása. Az ügyfelek kizárólag elektronikus úton, Ügyfélkapun, a https://www.magyarorszag.hu/szuf_szolg_lista?kategoria=NY.TA honlapon elérhető, az erre a célra rendszeresített „Nyugdíjbiztosítási nyilvántartásban szereplő adatok egyeztetése iránti kérelem” űrlap kitöltésével nyújthatják be kérelmüket. További információ személyesen Békéscsabán, a Luther u. 3. szám alatt, a kormányhivatal nyugdíjbiztosítási ügyfélszolgálatán is kérhető.
Dávid Ferenc főosztályvezető
Békés Megyei Kormányhivatal Családtámogatási és Társadalombiztosítási Főosztály