A Gál Ferenc Egyetem (GFE) három Békés megyei városban: Békéscsabán, Gyulán és Szarvason működtet felsőoktatási képzéseket. A megyeszékhelyen található gazdasági kar mellett a fürdővárosban az egészségügyi oktatáson, míg a Körös parti településen a pedagógusképzésen van a hangsúly.
Kovács Katalin, az intézmény oktatási igazgatója megkeresésünkre arról tájékoztatott, hogy az idei központi felvételi során az általános és a pótfelvételi összesített adatait tekintve 2022-ben többen nyertek felvételt a Gál Ferenc Egyetemre, mint az előző esztendőben, így a Szegeden zajló etikatanári mesterszak kivételével az egyetem által meghirdetett valamennyi szakon elindul a képzés a 2022/23. tanévben. A Teológiai Kar hitéleti szakjaira belső intézményi felvételivel lehet bejutni, ide még mindig lehet jelentkezni.
Idén a legtöbben a pedagógiai karon meghirdetett óvodapedagógus képzésre nyertek felvételt, de nagy népszerűségnek örvendenek a gazdasági kar gazdasági, pénzügyi alapszakjai, illetve Gyulán az egészségügyi és szociális képzések is – közölte az oktatási igazgató, aki arra is kitért, hogy a pótfelvételi eljárásban jelentkezők többsége felvételt nyert az intézménybe, de néhányan az emelt szintű érettségi hiányában nem kerültek be a felsőoktatásba. Azok, akiket felvettek az általános eljárásban, már megkapták az értesítést a beiratkozási időpontokról, a pótfelvételin felvettek értesítése pedig folyamatban van.
Az egyetemen újdonság, hogy az idei tanévtől a szarvasi pedagógiai kar kollégiumában szakkollégium szerveződhet és működhet, ugyanis nemrég lezárult az Oktatási Hivatal ezt engedélyező eljárásra. Ezen túl a GFE Kecskeméti képzési helyén – a Bolberitz Pál Intézetben – is megkezdődhet az oktatás az egészségfejlesztő mentálhigiéné szakirányú továbbképzéssel, levelező tagozaton.
Arra a kérdésünkre, hogy lehet-e számítani távolléti oktatásra a következő félévben, azt válaszolta, hogy a koronavírus-járvány eddigi hullámai alatt az intézmény sikeresen állt helyt a digitális oktatás terén. „Egy lehetséges új járvány-hullám esetén a hibrid oktatási formákat részesítjük előnyben, a jelenléti és a digitális távolléti oktatás megfelelő arányú ötvözését tartjuk célra vezetőnek”, közölte Kovács Katalin.