Több mint harmadával nőtt az online vásárlások összértéke egy felmérés szerint

2020. július 30. 18:15 | behir

A tavalyi azonos időszakhoz képest a második negyedévben 34 százalékkal nőtt, és elérte a 188 milliárd forintot az online vásárlások összege Magyarországon - derül ki a Jófogás internetes kereskedelmi portál, és a GKI Digital tanácsadó cég csütörtökön közölt összesítéséből.

Ennél nagyobb bővülésre az internetes kereskedelemben az elmúlt 5 évben nem volt példa - írták. Szinte minden termékkategória forgalma jelentősen bővült, de a leginkább az élelmiszereké, a műszaki cikkeké, a lakberendezési és barkácstermékeké. A közlemény részben a járványveszéllyel magyarázza a változást, hiszen a digitális oktatás térnyerése, és a megváltozott életvitel egyaránt az online vásárlást ösztönözte.

A GKI Digital vezető tanácsadója a cégek átalakulását is kiemelte az elmúlt hónapok folyamataiból. Madar Norbert szerint a járványveszély felértékelte a többcsatornás kereskedelmi működést, a kereskedők tömegével állnak át online forgalmazásra.

A változások a logisztikát is érintik, hiszen egyre több vásárló tér vissza a házhozszállításhoz, míg a csomagpontok forgalma visszaesett. A kiszállítások ugyanakkor nem akadoznak, mert a munkaerőhiány véget ért, és sokan helyezkedtek el futárként - olvasható a közleményben.

 

Forrás: MTI

További programok »

Gazdaság

A csabai kolbász áll a középpontjában az új békéscsabai kalandszobának

Tesztüzemben van az a békéscsabai kalandszoba, amelyet az Uhrin Zoltán Klubházban nyitottak meg a héten. A Csabai Kolbászklub Egyesület a behir.hu kérdésére elmondta, hogy egy Európai Uniós pályázat segítségével hozták létre a megyeszékhelyen egyedülálló, kolbászhoz kapcsolódó kalandszobát.
2020. augusztus 13. 18:37
FEL