Terápiás kutyák segítik a sajátos nevelési igényű gyerekeket Békésen

2019. május 14. 09:39 | Kugyelka-Zámbori Eszter

Szeptembertől heti hat órában látogatják meg a terápiás kutyák a békési Dr. Illyés Sándor Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény óvodásait és iskolásait. A Gyulai Tankerületi Központ hétfőn azzal a céllal szervezett az intézményben szakmai napot, hogy a tankerülethez tartozó pedagógusok megismerjék, milyen készségfejlesztő hatása van a sajátos nevelési igényű diákokra az állatasszisztált terápiás óráknak.

Gulyás Bianka kutyás felvezető és terápiás retrievere, Mese közreműködésével tartották meg azt a két gyakorlati bemutató órát, amelyen a Gyulai Tankerületi Központ intézményeiből érkezett pedagógusok megismerkedhettek az állatasszisztált terápiás órák menetével.

Az intézmény negyvenezer fős területegységet lát el, ahonnan minden sajátos nevelési igényű gyermek Békésre kerül – jelezte a város polgármestere. Izsó Gábor hozzátette: a gyermekek fejlődését nagyban segíti a pedagógiai és gyógypedagógiai módszerek fejlődése.

– A társadalomba való beilleszkedés egyik fontos momentuma is lehet az, hogy az intézmény munkatársai megvalósítják a szocializációt és az egyéni képességfejlesztést, mire a gyerekek kikerülnek  az iskolából – emelte ki Izsó Gábor.

A hétfői szakmai napot azzal a céllal rendezte meg a Gyulai Tankerületi Központ, hogy az intézményekben dolgozó pedagógusok és gyógypedagógusok megismerjék az állatasszisztált terápiás órákat.

– Az intézményben 2018. szeptemberétől tartanak állatasszisztált terápiás órákat és a többi intézmény ezzel megismerkedve alkalmanként ugyanígy használhatja a saját intézményében ezt a módszer – mondta el Teleki-Szávai Krisztina, a Gyulai Tankerületi Központ igazgatója.

A békési egységes gyógypedagógiai módszertani intézményben szeptemberben azzal indult a program, hogy a gyerekeknek megtanították leküzdeni a kutyákkal kapcsolatos félelmüket.

– Tapasztalataink szerint a kezdeti félelmek leküzdése után a gyerekek sokkal jobban együtt tudnak működni és folyamatosan nyílik a kommunikációjuk. Ezen kívül a kutyának fantasztikus motivációs bázisa van. Ha a gyermekek tudják, hogy aznap hozzájuk érkezik a kutya, és velük együtt dolgozik, akkor sokkal motiváltabbak még azon óra kapcsán is, amelyet esetleg nem is szeretnek – tájékoztatott Aléné Kucsera Andrea. A Dr. Illyés Sándor EGYMI intézményvezetője hozzátette: az intézmény munkatársai a módszerrel a leglátványosabb eredményt az óvodás csoportban, az autizmusban élő gyermekeknél és a viselkedészavaros diákoknál érték el az elmúlt néhány hónapban.

 

További programok »

FEL