A magyarok harmada rendszeresen vásárol olyan terméket, amelyre nincs szüksége, az előre nem tervezett, impulzusvásárlásokat legtöbbször az üzletben kihelyezett termékek, akciók váltják ki – derül ki a Generali Biztosító Zrt. legfrissebb, egész országra kiterjedő reprezentatív kutatásából, amelyről a Világgazdaság számolt be.
A közlemény szerint az impulzusvásárlás a budapestiekre, a nőkre és a 40 év alattiakra jellemző leginkább. A legtöbb válaszadó tudatos vásárlónak gondolja magát, ez azonban leginkább a tartós fogyasztási cikkek, mint például az okostelefon, az autó vásárlására igaz, ahol körültekintőbben választanak – írták.
A felmérésből kiderült, hogy tízből csaknem heten dobtak ki élelmiszert az utóbbi egy hónapban, tízből egy ember pedig ezt hetente többször is megteszi. A közlemény szerint a tudatosságon a ruhavásárlásnál is kellene javítani, ugyanis a lakosság csaknem 60, a rendszeres impulzusvásárlóknak pedig közel 80 százaléka vásárolt az elmúlt évben olyan ruhadarabot, amit végül csak egy-két alkalommal viselt.
Amikor feltesszük a kérdést, hogy miért nem gondol valaki időben a jövőbeli megélhetésére, gyakran kapjuk azt a választ, hogy most nincs rá pénz – idézi a közlemény Schaub Erikát, a Generali személybiztosítási igazgatóját. „Sokan, bár látják, hogy az elvárt életszínvonalat nem tudják majd a nyugdíjukból fedezni, mégsem tesznek félre időben” – teszi hozzá.
A Generali ad is néhány tippet, hogyan érdemes vásárolni:
- Ne vásároljunk üres hassal! Éhesen gyakrabban fordul elő, hogy sok fölösleges dolog kerül a kosárba.
- Futópad helyett használhatjuk a közelben lévő domborzati viszonyokat, nagyobb sétákhoz, túrákhoz.
- Ruhavásárlásnál tartsuk észben például, hogy milyen szerepeknek kell megfelelnünk, mennyi holmit cipelünk napi rendszerességgel, milyen minták és szabások emelik ki a testalkatunkat előnyösen.
Forrás: VG