Árgyelán Endre iskolapszichológus elmondta, hogy erre a programra a diákok önkéntesen jelentkeztek, majd hozzátette, hogy megtisztelve érzik magukat a kiválasztottak között, és nagyon várják a program minden pontját.
A program első alkalma a problémafeltárás legelső pontjaival indult, ahol a diákok a jelenük és a jövőjük legfontosabb elemeinek „hibáit” keresték. Olyan kategóriák dolgoztak fel, mint az oktatás, a lelki egészség, a gyermekrészvételiség és a környezetvédelem.
Az UNICEF Magyarország „Rajtad áll a jövőd!” szakmai koordinátorai Csibi Kriszta Zsanna és Szepesi Dominika az interaktív bemutatkozás után egy labirintus-szerű játékot hoztak a fiataloknak, melyből az adott témákhoz illő problémák megnevezésével lehetett „kijutni”.
Csibi Kriszta Zsanna elmondta, hogy a foglalkozás célja, hogy a fiatalok feltárják azokat az iskolai dolgokat, amelyek nem tetszenek nekik.
– A program további szakaszában ezen feltárt problémák mentén tudnak majd dolgozni csapatonként. A tanév mentén mentorálással, szakértői támogatással, illetve pénzbeli nyereménnyel segítjük a fiatalokat, hogy az itt megfogalmazott problémákat ők maguk oldják meg – fogalmazott a koordinátor, majd elmondta, hogy hisznek abban, hogy a fiataloknak erejük és lehetőségük van formálni a jövőt.
Ebben a jövőformálásban szeretné segíteni a fiatalságot az UNICEF Generation Unlimited nemzetközi programja, melynek része ez a Békéscsabai esemény is.