Pizsamákat és hálóruhákat keresték a legtöbben a webshopokban a karantén alatt

2020. július 15. 08:34 | behir

A kijárási korlátozás idején a magyarok 66 százaléka vásárolt ruházati, illetve divatterméket online - egyebek között ez derült ki egy kutatásból.

A Glami - MTI-nek küldött keddi közleménye szerint - több mint 250 ismert divatwebáruház kínálatát egy online platformon összesítő keresőoldal. Az internetes adatfelvételen és értékesítési statisztikákon alapuló, a divatpiac helyzetét vizsgáló legfrissebb reprezentatív kutatásukban ötezer magyar felhasználó vett részt, május 1. és 4. között.

A választ adók 26 százaléka új webáruházakat fedezett fel a járvány alatt és az online vásárlás megtapasztalt előnyeinek köszönhetően a jövőben többet tervez vásárolni az interneten.

A karantén alatt a legkeresettebb divattermékek a pizsamák és hálóruhák voltak: a termékkör eladása 81 százalékkal nőtt, míg a papucsokból 71 százalékkal többet adtak el.

A magyar vásárlók 7 százaléka azért rendelt, hogy ezzel is támogassa a helyi márkákat és vállalkozókat ezekben a nehéz időkben

A kutatásból az is kiderült: Magyarországon 10-ből 8 ember érdeklődik a fenntartható divat iránt, 60 százalékuk hajlandó lenne többet költeni egy fenntartható termékre. A válaszadók fele extra költséget is fizetne az újrahasznosított csomagolásért - közölték.

A megkérdezettek fele nagyjából ugyanolyan értékben vásárolt divattermékeket az interneten, mint a koronavírus előtti hónapban, a választ adók 29 százaléka szüneteltette a vásárlást. A magyarok 19 százaléka pedig többet rendelt online, mint a korlátozásokat megelőzően.

 

Forrás: MTI

További programok »

FEL