"Panasza van? Segítünk! " – új fogyasztóvédelmi kiadványokkal segítenek

2019. augusztus 15. 08:29 | Kugyelka-Zámbori Eszter

Újabb két füzettel bővült a „Panasza van? Segítünk!” című kiadványsorozat. Ennek célja, hogy tájékoztassa a lakosságot a legfontosabb fogyasztóvédelmi ügyekben, továbbá növelje a fogyasztók tudatosságát. A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal idei információs kiadványait a Békés Megyei Kormányhivatalban mutatták be szerdán.

A kormányhivatalokkal együttműködve a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal szakemberei átlátják, hogy melyek azok a problémák, amelyek a közműszolgálatatásokkal kapcsolatosan foglalkoztatják a fogyasztókat.

– A lakosság részéről, ha bárkinek a közműszabályozással kapcsolatosan problémája van, akkor a rezsiponthoz is fordulhat. Ez itt, Békéscsabán a József Attila utca 2-4. szám alatt, a fogyasztóvédelmi osztályon működik. Ott a kollégák szívesen segítenek a jogszabályokban eligazodni, illetve tájékoztatást adnak arról, hogy milyen fajta beadványt kell készíteni, milyen hatósági eljárásokat lehet kezdeményezni – mondta el a Békés Megyei Kormányhivatal főosztályvezetője. Dobókői György hozzátette: az elmúlt évben 12 megkeresés érkezett a hivatalhoz a közszolgáltatás korlátozása miatt, melyből 8 alkalommal a kollégáinak csupán tájékoztatást kellett megfogalmazniuk. Ezen felül 4 esetben hoztak határozatot, ebből két alkalommal jogosnak ítélték meg a korlátozást, míg két esetben minősítették jogtalannak a szolgáltatás korlátozását.

A rezsicsökkentés miatt 50 százalékkal csökkent a közműszolgáltatások kikapcsolása az elmúlt években, ugyanakkor többszázezer fogyasztónak van 1 és 30 nap közötti számlatartozása, így sokakat veszélyeztet a villamosenergia-, az ivóvíz- vagy gázszolgáltatás korlátozása – tájékoztatott a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal szóvivője. Éppen ezért az egyik füzet összefoglalja a közüzemi számlatartozás miatti ki- és visszakapcsolás szabályait, tájékoztatást nyújt a fogyasztók lehetőségeiről és igyekszik eloszlatni néhány lakossági tévhitet.

 

Fotó: Tóth Áron

 

– Például azt a hiedelmet, hogy ha velünk szemben elindulkikapcsolás művelete, akkor nem csukhatjuk magunkra az ajtót, és nem gondolhatjuk azt, hogy ezzel megússzuk a kikapcsolást. Ha mégis így járunk el, akkor ez számos pluszköltséget fog a számunkra jelenteni. Tehát ha ez a dolog bekövetkezik, akkor együtt kell működnünk a szolgáltatóval – hívtal fel a figyelmet Scherer Zsolt, a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal szóvivője.

A másik kiadvány a társasházak elszámolási procedúráiról szól, amely négymillió embert érint Magyarországon. A szakemberek a tájékoztató füzettől azt várják, hogy az felhívja a lakosság figyelmét arra, hogy komolyabban vegyék a társasházi közgyűlések és a közösképviselővel történő kapcsolattartás jelentőségét.

 

Galéria

 

További programok »

FEL