– Országos fogyasztóvédelmi edukációs program hívja fel a figyelmet a vásárlók jogaira, a tipikus megtévesztésekre, visszaélésekre. Az 1,7 milliárd forint, vissza nem térítendő európai uniós forrás segítségével megvalósuló "Digitális Fogyasztóvédelem – a fogyasztóvédelmi feladatok elektronizálása" projekt kapcsán indított kampány folyamatosan bővülő tartalmai a legnagyobb közösségi oldalakon, a legnépszerűbb videómegosztón és a leglátogatottabb hazai hírportálon érhetők el – olvasható az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közleményében.
A kampány folytatásban a vállalkozások jogkövető működését online előadássorozat, a téma iránt érdeklődők alaposabb tájékozódását pedig fogyasztóvédelmi podcast is segíti.
– A széles társadalmi rétegeket célzó program és kommunikációs kampány tavaly ősszel több közösségi platformon startolt el. Az "Én megmondtam" profilok szerethető karakterek, kvízek és kisfilmek segítségével közvetítenek a fogyasztóvédelmi ismereteket elmélyítő üzeneteket több ezer követőjüknek – álla közleményben. Mint írták, a vásárlókat szándékosan megkárosító trükköket, a jótállás-szavatosság megújított szabályait bemutató videók eddig több mint kétmillió megtekintést generáltak.
Tavasszal szakértők online előadásokkal nyújtanak majd segítséget a vállalkozásoknak jogkövető gyakorlatuk kialakításában és a leggyakoribb problémák megoldásában. A kampány egy tematikus podcast-sorozatot is magába foglal, amely kapcsán az érdeklődők beszélgetéseken keresztül tudhatnak meg többet a legidőszerűbb fogyasztóvédelmi kérdésekről.
– A 2021. május végéig tartó kampány célja a lakosság fogyasztói tudatosságának és a vállalkozások jogkövető magatartásának erősítése. Az internetes és csomagküldő értékesítés éves teljesítménye 2020-ban múlta felül először az ezermilliárd forintot, korábban 6-7 százalékos részaránya a teljes forgalomból mintegy 9 százalékot tett ki, az online vásárlás térnyerése tehát egyre jelentősebb – zárult a közlemény.
Forrás: MTI/Innovációs és Technológiai Minisztérium