Már nagy erővel zajlanak a munkálatok a 4237-es számú mellékúton, amelynek állapota az elmúlt években jelentősen megromlott, helyenként szinte járhatatlanná vált Bélmegyer és Mezőberény között. A város polgármestere elmondta, hogy már az 1920-as évek óta szerettek volna a két település között járható utat építeni. Siklósi István hozzátette: ez az álom a 2000-es évek elején valósággá vált, de a volt hadiút helyén megépült szakasz nagyon gyorsan tönkrement.
– Egyrészt azért fontos az út, mivel a bélmegyeri gyerekek Mezőberénybe járnak iskolába, másrészt a mentőállomás is Berényben van. A mentősök jelenleg kerülővel, Békés felé járnak, de amint elkészül. könnyebben és rövidebb idő alatt érhetnek oda a betegekhez. Ha nagyobban gondolkodunk, akkor az északkelet-békési régió szempontjából is fontos, hiszen az útvonalon bárki viszonylag könnyen és gyorsan Budapest irányába közlekedhet az M44-esen vagy a 46-oson keresztül az M4-es autóúton – fogalmazott Mezőberény polgármestere.
Siklósi István hozzátette: a településen a 46-os és a 47-es utak bevezető szakaszára is ráférne a felújítás. Kiemelte továbbá, hogy egy álom valósulna meg a Szarvasra vezető út felújításával és bővítésével, de ennek jelenleg nincs realitása, mivel az utóbbi időszakban az M44-es autóút megépülésével a forgalom elterelődött, ráadásul sokba kerülne ez a beruházás.
Még marad egy kritikusabb szakasz a 4237-es számú mellékúton
A felújítás teljes útzár mellett zajlik, így jelenleg csak kerülővel, Békés vagy Vésztő irányából lehet eljutni Mezőberényből Bélmegyerre. A Magyar Közút Békés megyei igazgatója, Cserkúti András elmondta: a szakaszon 3,4 kilométer újul meg a Magyar Falu Programban, bruttó 941 millió forintból. A munkálatokat a Duna Aszfalt Kft. és a Hódút Útépítő Kft. végzi.
– Jelenleg az elkészültség 65 százalék környékén van. A nagyobb volumenű pályaszerkezet cserék megtörténtek. Jelen pillanatban már csak a lokális, kisebb pályaszerkezet cserék vannak hátra, illetve a szakaszon megkezdődött az aszfaltkötőréteg beépítése is, ami ebben a hónapban befejeződik. Júliusban kezdődik az aszfalt kopóréteg leterítése és az egyéb befejező munkák kivitelezése – hangsúlyozta az igazgató.
Az út 6 méter széles, míg a padka kétszer másfélméter lesz. A kivitelezők kicserélik az úttartozékokat, a jelzőtáblákat, a szalagkorlátokat, az útmenti jelzőoszlopokat és a kilométert jelző táblákat. A szakemberek a kivitelezés végén tartós burkolatijeleket festenek fel. A kivitelezők az út felújításával várhatóan július végén végeznek.
A későbbiekben az egész utat felújítanák, hiszen a mezőberényi Körös-hídig még maradt egy kritikusnak mondható szakasz. Ezt az elképzelések szerint a Terület- és Településfejlesztési Operatív Program Plusz elnevezésű projektbe vonnák be.