Hosszú távú fejlesztés, az utasok érdekében
A több mint két hónapig tartó vágányzár ideje alatt 14 kilométeren új sínek és vasbeton talpfák kerültek a pályába, közel 3800 faaljat váltottak ki, valamint 3100 tonna zúzott követ építettek be. A korszerűsítésnek köszönhetően megszűntek a pálya állapota miatt korábban elrendelt sebességkorlátozások, így 19 kilométeren ismét 80 km/órás sebességgel közlekedhetnek a szerelvények.
Mondi Miklós, a MÁV Pályaműködtetési Zrt. pályavasúti területi igazgatója rámutatott: „Az elmúlt években ezen a szakaszon a menetrendszerűség mindössze 80 százalék körül mozgott, hiszen a vonal zavarérzékeny volt, és lassújelekkel terhelt. Most, hogy a beruházás elkészült, ez az arány 90 százalék fölé emelkedett, ami jelentős előrelépés.”
Peronemelés és átjárófelújítás Orosházán
A pályakarbantartással párhuzamosan az állomási és átjárói infrastruktúra is megújult. Orosházán, a Huba utcai átjárónál a vágány alatti fa talpfákat vasbetonaljakra cserélték, az útpálya pedig új aszfaltburkolatot kapott.
Erdős Norbert országgyűlési képviselő a helyszínen emelte ki: „A Huba utcai átjáró mostantól teljesen hibamentes. Emellett a peronokon végrehajtott 15 centiméteres emelésnek köszönhetően sokkal könnyebbé vált a vonatokra való fel- és leszállás, ami az idősebbek és a mozgáskorlátozottak számára is jelentős segítség.”
Hézagnélküli vágány – korszerű megoldás
A korszerűsítés során hézagnélküli vágány épült ki Hódmezővásárhely és Orosháza között, teljes hosszban. Ez a modern technológia nemcsak biztonságosabb és tartósabb, hanem az utazási komfortot is javítja: csökken a zajterhelés és a pálya karbantartási igénye.
Ágh Péter, az Építési és Közlekedési Minisztérium államtitkára hangsúlyozta, hogy ezzel a fejlesztéssel sikerült felszámolni a több perces késéseket okozó lassújeleket, amelyek az utasok számára régóta gondot jelentettek. Az utolsó szakasz elkészültével a Szeged és Békéscsaba közötti vasúti közlekedés sokkal pontosabb és kiszámíthatóbb lesz – tette hozzá az államtitkár.
Az utasok nyernek a legtöbbet
A beruházás célja egyértelmű volt: csökkenteni a késéseket, javítani a pontosságot és kényelmesebbé tenni az utazást. A MÁV-csoport saját forrásból finanszírozta a korszerűsítést, ami jól mutatja, hogy a vasúttársaság kiemelten kezeli a régió közlekedési problémáit.
A most átadott fejlesztéssel nemcsak a mindennapi ingázók járnak jobban, hanem azok is, akik hosszabb távon használják a Szeged–Békéscsaba vonalat. A pontosabb menetrend, a felújított peronok és a korszerűbb pálya együttesen hozzájárulnak ahhoz, hogy a térség közösségi közlekedése vonzóbb és versenyképesebb legyen.
Új fejezet a térség közlekedésében
A felújítás eredményeként 19 kilométeren megszűntek a sebességkorlátozások, a vonatok ismét 80 km/órás sebességgel közlekedhetnek, a menetrendszerűség pedig tartósan javulhat. Az utasoknak ez gyorsabb, pontosabb és kényelmesebb utazást jelent – egy olyan fejlesztést, amely hosszú távon is a térség gazdasági és társadalmi fejlődését szolgálja.