Nem fogadhatnak vendéget, de nyitva lehetnek a kozmetikák

2020. április 23. 16:48 | Kugyelka-Zámbori Eszter

Sokakban merül fel a kérdés, hogy a kijárási korlátozás alatt felkereshetik-e kozmetikusukat. A hatályos kormányrendeletek lehetővé teszik, hogy fodrászhoz vagy műkörmöshöz menjünk, de a kozmetikusok jelenleg nem fogadhatnak vendéget.

A koronavírus-járvány miatt – az első hírek után – sok szolgáltató döntött úgy, hogy nem fogad vendégeket. A kozmetikusok nagy része is így tett, mivel nem tudják tartani vendégeiktől a biztonságos távolságot.

A veszélyhelyzet kapcsán számos kormányrendelet született, amelyek értelmezésében a Békés Megyei Kereskedelmi és Iparkamara segíti a vállalkozókat. A jelenleg hatályos szabályozás szerint a kozmetikák bár nyitva lehetnek, de nem fogadhatnak vendégeket – erről a megyei iparkamara titkára beszélt. Mint mondta, a szolgáltatók – így a kozmetikai szalonok is – a jelenlegi jogszabályok szerint akár 15 óra után is nyitva lehetnek, ugyanakkor a kijárási korlátozásról szóló kormányrendeletben nem szerepel a lakhely elhagyás alapos indokai között a kozmetikus felkeresése.

– Ebből levezetve egyértelmű, hogy a kozmetikusok nyitva lehetnek, de vendéget nem fogadhatnak. Ebben az álláspontban a kamarák is bizonytalanok voltak, ezért megkérték az Innovációs és Technológiai Minisztérium állásfoglalását, ahonnan ugyanezt a választ kaptuk. Tehát még egyszer megerősíteném: a kozmetikusok nyitva lehetnek, az alkalmazottak bent lehetnek 15 óra után is a szalonban, de nem fogadhatnak vendéget – hangsúlyozta Tóth Zsolt, a Békés Megyei Kereskedelmi és Iparkamara titkára.

A megyei kamarák folyamatosan gyűjtik az észrevételeket, problémákat és javaslatokat a vállalkozóktól, amelyeket az országos kamara továbbít az illetékes minisztériumokhoz – tette hozzá Tóth Zsolt. A titkár szerint a jelenlegi helyzetben a minisztériumok nyitottak a vállalkozói javaslatokra, így bíznak abban, hogy a helyzet mihamarabb megoldódik.

További programok »

Életmód

Átalakul az internetes szolgáltatási piac, sokan az utolsó pillanatig várnak

Megváltozott az online szolgáltatások piaca, a vevők óvatosabban döntenek, egyre többen csak az utolsó pillanatban vásárolnak, és átalakult a keresett szolgáltatások köre - derül ki a főként internetes élmény-szolgáltatásokat kínáló Bónusz Brigád és az az e-kereskedelem kutatására szakosodott GKID közös felmérésből.
2022. május 20. 08:20
FEL