A nő kapott egy linket is, amire rákattintva az egyik üzenetküldő alkalmazás nyílt meg. Ekkor azt hitte, hogy a külföldön dolgozó lánya vette fel a kapcsolatot vele.
A további üzenetekben az állt, hogy a lánya telefonja összetört, így a bankja mobilapplikációját sem tudja használni és sürgősen be kellene fizetnie két számlát, közel 300 ezer forint értékben. A nő válaszában leírta, hogy nincs ennyi pénze, csupán a fele áll rendelkezésre a számláján. Az állítólagos „lánya” ekkor azt írta, hogy nem baj, akkor annyit utaljon és megadott egy számlaszámot és egy nevet. A nő elment a bankba és átutalta a kért összeget.
Ezután már nem érkezett több üzenet, még arra a kérdésre sem, hogy megkapta - e pénzt. A nő ekkor azon a számon, amin korábban is szokta, felhívta a lányát, aki közölte vele, hogy csalás áldozata lett, mert ő nem kért pénzt tőle.
Azt tanácsoljuk, hogy mielőtt bárki üzenetek, vagy akár egy hívás hatására pénzt utalna, mindenképpen győződjön meg arról, hogy valóban a hozzátartozója szorul-e segítségre. Ennek legjobb módja, ha üzenet helyett felhívják, vagy hívás esetén a megszokott elérhetőségeken visszahívják az illetőt. Legyenek elővigyázatosak és mindig tájékozódjanak a legújabb csalási módszerekről.
Forrás: police.hu