MSZP: Mennyibe kerül majd a csabai beruházások fenntartása?

A közgyűlést követően a Magyar Szocialista Párt helyi önkormányzati képviselői is értékelték a meghozott határozatokat.

 

 

Miklós Attila és Fülöp Csaba közleményükben azt írják, hogy a csabaiak mindennapjait érintő kérdések közt volt a Dél-alföldi Közlekedési Központ Zrt. ügye, amelynél az új vezetés sem gondolta úgy, hogy jelenlétével, szakmai hozzáértésével segíteni szeretné a közgyűlés munkáját, viszont veszteségtérítést kérnek. Megjegyzik: a szolgáltatás színvonalával kevesen elégedettek. Hozzáteszik: a DAKK-on belül működő kecskeméti tömegközlekedés több mint 10 új buszt kapott, Szeged több mint 40-et, Békéscsaba ellenben semmit. A Körös Volán beolvadása véleményük szerint nem felhőtlen a kapcsolat az önkormányzat és a közlekedési társaság között.

Miklós Attila a sajtóinformációk megerősítését, illetve a csabai kórház helyzetéről kért tájékoztatást a térség országgyűlési képviselőjétől. A hírek szerint 13 kórházban pénzügyi felügyelőt neveznek ki az eladósodás csökkentésére, megállítására. A Békés Megyei Központi Kórház ilyen szempontból dobogós, de ez az összevonás előtt, illetve míg az önkormányzat felelt a gazdálkodásért, nem így volt.

A zárszámadás vitájában a megvalósuló beruházások kapcsán a fenntarthatóság kérdésére továbbra sem érkezett érdemi válasz – írják, de ezek a kiadások a városi kasszát terhelik majd. Ha a beruházások tervei elkészültek, azt is ki kellett számítani, hogy mennyibe kerül majd a fenntartása, működtetése az adott beruházásnak. Megjegyezték: ezeket a számítások többszöri kérésre sem kerültek még a Közgyűlés elé.

Maratoni vita után nem történt előrelépés a karácsonyi vásár ügyében – írják zárásképp. Véleményük szerint a cél nem az volt, hogy több pénzből szervezzenek rendezvényt, hanem az, hogy a meglévő feltételek mellett, pályázat útján válasszanak ki vállalkozót. Ehhez képest már az is elhangzott, hogy 10 millió forintból gazdálkodjanak a megvalósítás során – nehezményezték a képviselők.

Megosztás:

Címke: , , , , , , , , , ,