Miben rejlik egy jó gyermek-szülő-pedagógus kapcsolat?

2018. szeptember 10. 08:14 | behir.hu

Megkezdődött a tanítás, hétfőn megteltek az osztálytermek. A tanévnyitókat megelőzően a pedagógusok a szülők segítségét kérték, hogy a tanévkezdés zökkenőmentes legyen a gyerekeknek, és sok szülő lelkesen segít is a feladatokban. Ez inkább jellemző az alsó tagozaton, pedig fontos lenne a szoros kapcsolattartás a szülők és a pedagógusok között a felső tagozaton is.

Az egészséges gyermek-szülő-pedagógus kapcsolat elsődlegesen abban rejlik, hogy a szülők milyen példát mutatnak a gyermekeiknek – fogalmazott Tibenszky Móni Lisa, a Felelős Szülők Iskolájának alapítója. Úgy véli, ha a gyermek azt látja, hogy szülei lelkesek, és részt vesznek az iskolai tevékenységekben, segítenek például egy osztálykirándulás megszervezésében, akkor a gyermekek is sokkal együttműködőbbek - írja a hirado.hu.

 

Fontos az erős és biztonságos közösség

 

Szerinte, ha a szülő és a tanár megteremti a jó kapcsolatot egymás között, akkor a gyermekek is sokkal bevonhatóbbak az iskolai tevékenységbe és fogékonyabbak a tanulásra. Könnyebb számukra, ha nincs feszültség, és egy erős, biztonságos, jól működő közösségben érezhetik magukat – mondta el Tibenszky Móni Lisa a Kossuth Rádió Napközben című műsorában.

Ahhoz, hogy a gyermekek jól tanuljanak és jó eredményeket érjenek el, meg kell teremteni a megfelelő körülményeket és lehetőségeket – hívta fel a figyelmet. Megjegyezte, a kisebb települések esetében sokkal könnyebb a hármas egység kialakítása, ott még lehet beszélni lokálpatriotizmusról, amely a nagyvárosok esetében már kevésbé van jelen.

 

A gyermek pozitív élményei a szülőkre is hatnak

 

Az, hogy egy gyermek mennyire szeret iskolába járni, az ott dolgozó pedagógusok hozzáállásán is múlik – mondta Bácsi János, a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Gyakorló Általános és Alapfokú Művészeti Iskolájának igazgatója.

Hozzátette, ha a szülők látják, hogy gyermekük jól érzi magát az iskolában, és pozitív élményekkel tér haza, cserébe ők is megadják a tőlük telhető legtöbb segítséget az iskolának. Kiemelte, fontos a folyamatos kapcsolattartás, mert az állandó kommunikáció a siker pillére egy jó gyermek-szülő-pedagógus kapcsolatnak.

 

További programok »

FEL