A Mathias Corvinus Collegium békéscsabai intézményében minden szemeszterben tartanak egy alkalommal pedagógus konferenciát, így már a negyedik alkalommal szervezték meg az eseményt Békéscsabán. Pénteken a környező települések, valamint a megyeszékhely pedagógusait várták a programra, melynek célja az, hogy szűk közösségben vitassák meg a tanári pálya érzelmi kihívásait – mondta el Mittag Mónika, az MCC békéscsabai képviseletvezetője.
– Ritkán van olyan alkalom, hogy szakemberrel tudnak a pedagógusok beszélgetni, ventilálni, megbeszélni a mindennapos problémáikat. Ez a közösség egymástól is tanulhat. Az volt a mai konferenciánknak is a célja, hogy együtt legyünk, ismerjük meg egymást, és szűk körben beszélhessünk a hétköznapi problémákról – fogalmazott Mittag Mónika.
Hozzátette: a mai társadalomban a pedagógusok mindennapos stressznek vannak kitéve, ezért fontos, hogy kapjanak támogatást. Az előadás központjában a pedagógusi pálya érzelmi kihívásai voltak, köztük az év végén aktuális fáradtság, esetleg a kiégés, valamint azok az érzelmek, amelyek az információs kor hozadékai.
– Jó tudnunk így a 21. században arról, hogy egyáltalán milyen érzés tanárnak lenni ilyen megváltozott körülmények között, milyen új típusú kapcsolatot kell kialakítani a diákokkal, hogy lehet kezelni pedagógusok közötti feszültséget. Van egy csomó olyan érzelem, amelyről év közben nem szoktunk beszélni, de év végén mindig előkerül – fogalmazott dr. Tari Annamária.
A szakember az előadásban kitért az online tér és a digitális eszközök térhódításával megjelent problémákra. Rávilágított, hogy számos szorongás és figyelemzavar köthető ezeknek a használatához.